Fysikens brist

Det finns inte mycket som är dåligt med Fysiken. De har många och varierande pass, bra ledare, bra pris och betydligt mindre folk än Friskis. Men det finns en klar nackdel, förutom att det är långt dit för mig, nämligen att det också funkar som idrottshall för vissa skolklasser i Göteborg. Det betyder alltså att man får dela omklädningsrum med 14-15åringar om man kommer dit tidigt på dagen. Detta är definitivt ingen höjdare. De spelar sin jävla fjortismusik så det hörs till Alingsås, de pratar högt och gällt som fan, sprayar ett ton ozonnedbrytande hårspray och deras kommentarer får hjärnan att skrumpna.

Jag måste verkligen vara gammal nu, för nog betedde jag mig också sådär när jag var i deras ålder, det betvivlar jag inte. Och därför vill jag verkligen be om ursäkt till er med större förstånd som hade oturen att befinna sig i min närvaro under denna period. Hade jag haft en aning om hur irriterande det var så hade jag förmodligen... fortsatt på samma sätt. För bryr man sig om vad okänt folk, lärare och föräldrar tycker? Inte ett skit. Men kompisarnas åsikt, de betyder minsann mer än allt annat i hela världen. Det är en underlig tid i livet. Mycket underlig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det här. Jag bara håller tyst, byter om snabbt som fan, skakar överlägset på huvudet och försvinner upp till aerobicssalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0