Omvänd helg

Helena Jonsson på 12:e plats efter fullt skytte, Anna-Carin på 20:e och Anna-Maria Nilsson på 16:e(!) plats igår. Vincent Jay på förstaplats och Ole-Einar på 17:e idag. Och jag har lyssnat på Lady Gaga hela dagen. Upp är ner och ner är upp den här helgen.

Det är något skumt över sprintarna. ACO bommade bara en och borde i vilken normal världscupstävling som helst vara topp 5. Helena borde vid fullt skytte vara minst detsamma. Ändå blir det såhär. Kan så många tjejer verkligen varit så mycket snabbare helt utan anledning? Framförallt Kuzmina som vi inte har sett röken av under vinterns tävlingar? Jag gör som alla andra svenskar och skyller på skidorna, men det känns inte helt rätt. Sverige har ett av världens bästa vallateam och vi har i många, många tävlingar delvis haft dem att tacka för så fina placeringar. Så varför skulle det gå åt skogen så kopiöst nu, när det är som viktigast att det inte gör det?

Jag pratade med pappa och han funderade över om det kunde vara formen som inte var på topp, något jag inte ens velat reflektera över. Det finns som inte på kartan att de inte skulle vara på sin högstanivå nu när det är OS och det verkligen GÄLLER, jag litar för mycket på Wolfgang och på de världscupsresultat vi kan blicka tillbaka på. Det går inte ihop, allting pekar på att de ska ha toppat formen lagom till de här två veckorna.

Jag antar att man inte kan fundera över det som varit utan avvakta och se fram emot jaktstarten på tisdag. Tills dess tar vi nya tag med Kalla och gänget imorgon i fristilen. Det blir spännande utav bara tusan att se var de står någonstans! Förhoppningsvis är både vädret, föret och skidorna bättre klockan tio på morgonen i Whistler.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2011-07-20 @ 06:09:15
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0