De 21:a Vinterspelen

Härmed inviger jag min OS-blogg. 
Jag har sett The Great One tända facklan, Foppa bära in den svenska fanan, nu känns det i hela kroppen att det är något stort på gång, något jag har längtat efter i fyra år.

Jag såg nyss gamla klipp från Turin, de medaljer vi tåg då, och blir helt tårögd. Man minns ju liksom hur det var att sitta där och hojta och bli alldeles tyst av nervositet och sen kom glädjetjuten. Det är bland det största jag har varit med om, när vi tog två skidguld på samma dag eller Anja och ACO fick sina efterlängtade OS-guld eller curlingtjejerna visade var skåpet ska stå eller det allra finaste: När Tre kronor vann över Finland. Så känslosamt och viktigt är sport för mig, i synnerhet vintersport.

På medaljsidan lär det här tyvärr inte nå upp till 2006 års standard då vi fick fjorton, men jag tror ändå vi kan skrapa ihop tio medaljer. Jag tror att Helena tar två guld och att det blir Sverige-Canada i en ultimat hockeyfinal och att Canada sen inte pallar för hemmatrycket. Charlotte Kalla lever upp till förväntningarna och vi försvarar vårt curlingguld.

Så optimistisk och förväntansfull är jag! För nu är de två fantastiska veckorna äntligen här.
Så nu jävlar. Nu blir det åka av.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-13 @ 02:07:05
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0