I-landsreflektion

Nu mår jag lite bättre. Är fortfarande snorig och lite valross-liknande i hostningarna men jag var i skolan igår. Det är lite konstigt, sitta och lyssna på en lärare igen och anteckna. Men väldigt kul.

Vi ska ha nollningsfinal och bankett idag, och när det är bankett så ska man vara tjusigt klädd, så mycket har jag förstått. Och det är naturligtvis inte helt problemfritt. Jag är väldigt väldigt sällan klädd på det viset, allra minst i klänning, och fram till i torsdags trodde jag att jag skulle få ha trasiga Converse på mig. Endast. Jag har ju inte ens nån klänning som passar sig. Så igår var jag och letade, och jag var mycket inställd på vad jag skulle ha för något. En svart, ENKEL, lagom fin klänning i min prisklass.

Då kommer nästa problem upp. Det säljs nämligen inga svarta, enkla, lagom fina klänningar i min prisklass i Göteborg. Nejdå, de envisas med att slänga på rosetter och glitter och pärlor och sån skit, eller göra dem så jag ser ut som en fylld oliv i dem, eller göra dragkedjan konstig och ful. Det vore trevligt om man bara kunde beställa en klänning, exakt som man vill ha den. "En utan skit, tack".

Jag var ju dessutom förkyld och jävlig och inte på humör att shoppa så jag gick in i en sista affär och tänkte att jag skiter i det här om jag inte hittar nånting nu, men det gjorde jag. Två perfekta klänningar på rea, så då kunde jag inte välja istället. Men skitsamma, nu har jag iallafall nånting att ta på mig ikväll. Hur det sen går för lantisen i de fina salongerna, det blir ett annat bekymmer.

Och det är nu dags att klä sig i nolltröjan och ta sig in till klassen i stan där vi ska kläs och målas som de vikingar vi är. Nu jävlar, språkare... Nu är det krig!

Kommentarer
Postat av: Andreas

"så då kunde jag inte välja istället"



Haha, vilka problem du har. Jag tycker inte I-landsproblem är så roliga (som i Hipp-hipp tex), i så fall är U-landsproblem roligare. Typ "Jag kan inte ligga med min syrra för att hon har AIDS"... Kul :-)

2009-09-06 @ 15:55:13
URL: http://shevanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0