Hon har myror i brallan

Jag använde min sista fribiljett på Friskis idag på en anläggning där jag inte varit tidigare, ute i rikemans-Eriksberg, och jag insåg en grej om mig själv.

Jag stretchar nästan alltid i min egen takt och går sen alltid tidigare från passen än de andra, för att jag inte har ro att vara med på avslappningen i två minuter. Men det har jag ju vetat länge. Det jag insåg idag var att jag KAN INTE sitta ner och bara vänta, utan att ha någonting alls att göra. Jag var nämligen i så god tid innan passet att det bara var jag i omklädningsrummet, och efter att man har bytt om på ca 2 sekunder så var det ju ypperligt att läsa igenom anteckningarna från dagens föreläsning. Men när man har gjort det fem gånger så är man liksom lite trött på det, och då var det en kvart kvar och tanterna hade börjat välla in och tjattrade så jävla högt och jag tänkte att jag kan ju gå upp till salen, det brukar alltid finnas nån tidning att läsa.

Men jag fick nästan panik, ja, så illa var det, när jag insåg att så inte var fallet och det fortfarande var 14 långa minuter tills passet skulle börja. Jag förbannade mig själv för att jag inte tog en gratis Aftonblaska nere i receptionen, det fanns ju knappt en skyltjävel att läsa på. Jag satte mig ner i en minut eller så men kände verklige hur det kröp i mig, så jag gick ner till omklädningsrummet igen, öppnade skåpet, pillade lite med mobilen, suckade och gick upp igen. Satte mig på en bänk igen och suckade och suckade och trummade med fötterna mot golvet (ja, jag nådde faktiskt ner).

Det är inte det att jag har svårt att sitta ner per sé, jag tycker det tvärtom är jätteskönt. Men det är bara det att jag ALLTID har nåt att göra samtidigt. Det är inga problem att sitta ner i tre timmar på föreläsning, för då lyssnar man och skriver. På spårvagnen lyssnar jag på musik och/eller läser Metro, och hemma pluggar man eller kollar på TV eller nåt. Och innan träningspass brukar jag alltså läsa nånting alternativt (läs:oftast) komma in med andan i halsen precis när det börjar.

Killen som vi hade i studieteknik tyckte att man kunde sätta upp sina minneslappar nånstans där man ändå bara stirrade ut i luften, tillexempel när man äter frukost, men nåt sånt ställe finns inte för mig. Till och med när jag inte gör någonting gör jag nåt annat samtidigt.

Är det fel på mig? Kan alla andra konsten att göra ingenting eller finns det nån annan som också är såhär rastlös?


(Och grattis till Hanna och Vicky som har födelsedag idag!)

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tack =) Oj nån som delar min speciella dag. Grattis tille henne :P

2009-09-16 @ 22:25:46
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Andreas

Varför lyssnade du inte på musik då bara? MP3 löser alla resor.

Jag har inte gjort någonting på ett år :P. Mina minneslappar är post-its bredvid datorn.

Jag skrev inte ut hela namnen för att de inte skulle bli "uthängda", så det var därför. Det är ju bara 2 personer, det är väl inte svårt att hålla koll på dem?

Ja, numera ligger vi sist. Det är jättetråkigt att vi gör det och att vi gång på gång råkar ut för individuella misstag som fäller oss. Det är synd om oss hur mycket skit vi råkat ut för faktiskt. Men jag hoppas det vänder, Bajen, BP och Halmstad lär inte ta många poäng till och vi möter ju BP borta (dock i Sthlm) och sen Halmstad hemma de nästkommande två matcherna... vinner vi de matcherna så...

Ska vi ses något innan jag flyttar eller? Det är mindre än 4 veckor kvar.

2009-09-17 @ 17:15:23
URL: http://shevanel.blogg.se/
Postat av: Andreas

Vad jag vet har vi inte skämt ut oss någonting den här säsongen, förutom det. Men du har väl sett alla matcher, till skillnad mot mig, så du vet väl. Det individuella misstaget i den matchen var ju Dembos (snarare Dumbo) tavla som gav MFF kvitteringsmålet innan paus, men det är bara en av många.

Det är ju Malmöspelaren som pekar finger åt supportrarna och hetsar dem som gör att supportrarna och Tauer går igång som de gör. Man har ett ansvar som spelare och man kan inte göra så på bortaplan mot ett lag som är i ett sånt utsatt läge. Matchen var ju jävligt het då den spelades så då får man inte hålla på som han gör.

2009-09-17 @ 20:03:28
URL: http://shevanel.blogg.se/
Postat av: Andreas

Om vi ska ses: Pappa drar till Cypern på måndag, alltså får jag låna hans canal+-kort, alltså är jag hemma onsdag för att se DIF-Halmstad, sen helgen lär det bli Premier League. Om du nu inte vill se DIF så får det bli någon annan dag isåfall. Robbin lär ju va sugen på att lira Timesplitters med mig annars ;-)

Var? När? Hur? Vad?

2009-09-18 @ 20:59:50
URL: http://shevanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0