Mitt namn äntligen på en hatlista!

Jag tänkte precis gå och lägga mig och få min tentasömn men gjorde ett andra besök på vitanegern.blogg.se, en liten trevlig sida som några av mina vänner i Kungsör suttit och fibblat ihop, och nu kan jag verkligen inte sova utan att kommentera det.

För det första, bra jobb måste jag säga! Det är inte alla som är så seriöst oseriösa så de kan starta en sån blogg men om någon ska vara det så är det väl Pontus och Melek. I allmänhet så stör de sig ungefär på samma saker som mig, ytliga bloggflickor och konstiga moden och liknande, och språket är ungefär som en punkbandslåt från sent 70-tal, "vi hatar inget speciellt utan mer för hatandets skull och vi tänker fan inte klä det i några fina formuleringar. För helvete."

Fascinerande. Fast det roligaste var att JAG stod högst upp på hatlistan! Det är helt sant att jag stod med på samma lista som Linda Rosing, Carola, Blondinbella och Gud. Och hur har det gått till på detta viset?

Jag ringde Kärve för att höra vad jag ställt till med den här gången, men det hade räckt med min reaktion när jag var inne på bloggen första gången, vilket var att skribenterna har alldeles för mycket fritid, vilket i sin tur faktiskt från början om man ska vara petnoga är ett Vänner-citat och mer som ett lite rycka-på-axlarna-konstaterande. Det vill säga ungefär lika seriöst som bloggen i sig, och något jag visste att de skulle ta på rätt sätt om jag valde att inte hålla det för mig själv, vilket jag självklart inte gjorde (för det gör jag ungefär inte med nåt) och det var alltså därför jag hamnade på den där listan.

Jag tycker det är så fantastiskt! Jag som alltid varit så helylle och brytt mig så mycket om vad folk tycker, jag hade förmodligen brutit ihop om det här hade hänt för sex år sen, oavsett hur seriöst eller oseriöst det hade varit. Nu för tiden vet jag ju att ni vet att jag visst gillar er och att ni gillar mig med, och jag känner mig hedrad över att få vara med på eran blogg för den där listan är ju definitivt inte speciellt svår att fylla. Det krävs nåt extra för att få vara med, iallafall tänker jag tro det!

Pontus, Melek, Kärve, Vicky, Carro... Om två veckor är det jag som bjuder på lakritsshotsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0