Ja ä inte bitter

Tyvärr, tyvärr, jättetyvärr lyckades vi inte vinna nollkampen. Språk tog hem det med väldigt liten marginal, och vi kom tvåa.

Jag kan inte hjälpa att jag är lite, lite dålig förlorare. Självklart var tanken att vi skulle ha roligt och lära känna varandra och det har vi lyckats med, det har varit fantastiska veckor, men det var en del av mig som väldigt gärna ville vinna, särskilt eftersom SMIL alltid har prenumererat på sista - och nästsistaplatsen. Jag ville väldigt gärna höra glädjeskriken från alla man har umgåtts så mycket med den här tiden och se faddrarnas glädjetårar över att vårat lilla program som egentligen ingen på Handels vill ha ÄNTLIGEN har jobbat så bra att vi gick hela vägen.

Vi sa hela tiden att vi är så nöjda med att ha vunnit ett par deltävlingar så vi egentligen skiter i vem som vinner hela klabbet, och att det är skitbra om vi bara slår ekonomerna, men allt det där var för mig ändå bara ord, tills vi stod inne på dansgolvet efter middagen i lördags i en stor ring med armarna runt varandra och väntade på resultatet. Då fattade jag änligen hur lite den här tävlingen egentligen betydde. Vi har kämpat tillsammans och blivit ett sammansvetsat lag (ja, jag vill faktiskt kalla oss för det) som kommer att ha minst lika roligt de kommande tre åren som vi haft dessa tre veckor. Puss till alla mina klasskamrater, ni är grymma!

(Det gick bra på banketten, för övrigt. Vi hade jättetrevligt och jag uppförde mig nog ungefär som man ska. Drack till och med halva glaset med rödvin fastän rödvin är snusk.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0