Dagens grönt och kommentar till Meyer-debatten

Jag har precis blivit klar med sluttentan, och jag känner mig väldigt nöjd. Kärve har varit snäll och låtit mig sitta hemma hos henne och snylta på hennes internet, och det har varit väldigt kul att vara här och ha henne och Cheyenne som sällskap. Kärve har dessutom hjälpt mig hitta en fantastisk sida som heter jordklok.se, där man bland annat kan köpa ekologiska kondomer och tamponger. Underbart, eller hur? Det kommer definitivt komma mer information kring den här sidan.
Tack Kärve!<3

Jag ska snart in till stan och träffa Annelie, men jag kan inte låta bli att producera ytterligare ett bidrag till debatten som pågår för fullt på mina kommentarfält, för jösses vad nöjd jag blev över anstormningen kring föregående inlägg!

Jag har tyvärr inte sett något monster (om inte dubbelv Bush och Jan Björklund räknas) och visst finns det ingen lag för hur ett sådant måste se ut, men jag tycker ändå det finns vissa underförstådda regler att följa när man ska beskriva någon av dem. Stephenie Meyer har skapat en stilig pojke som alla (okej då, många) blir kär i, ger honom några coola övernaturliga krafter och kallar honom vampyr, trots att han knappt uppfyller något av de kriterier för hur vampyrer har beskrivits i alla tider. Herregud, en vampyr som glittrar i solljus? Leo Allatius vänder sig i sin grav.

Ingen annan behöver tro på Potter-storyn bara för att jag gör det. Men vad jag tycker att J.K har till sin fördel är att hon skapar egna monster, och dem som hon lånar från andra berättelser nedlåter hon sig inte till att romantisera eller förmesiga på något sätt. Monster ska vara monster och inte som en jäkla sommarblomma. Det finns inte någonting som är det minsta skrämmande med Edward och därför tycker jag inte han har rätt att kallas monster. Kan inte Meyer hitta på en egen benämning på vad han är? Då skulle jag bli klart mer imponerad.

Ingen behöver förresten vara orolig för att vi Twilight-kritiker känner oss utanför. Jag, och jag förmodar att även Andreas, är fullkomligt nöjd med att inte följa strömmen och dela alla fjortisars och Carros och Vickys entusiasm för den här boken. Det är bara roligt om motståndarsidan är större, jag älskar att vara i minoritet.

Och nu kände jag att jag saknar Robbin enormt mycket. Det måste bli söndag fort.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Som sagt, det är inte bara fjortis och jag och Carro som du säger, som läser och älskar twilight, fast jag tycker att eclipse och breaking dawn är bättre men som sagt.. De extrema fjortisarna som typ börjar grina om man nämner twilight vill inte vi bebland oss med hehe

2009-05-30 @ 18:22:42
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Carro

Tycker att det är väldigt roligt att du beskriver fjortisarna och mig och Vicky. Det är ju verkligen att dra alla över en kant!

2009-05-30 @ 21:57:29
Postat av: Andreas

Svar: Haha, jag tyckte det var så skönt sagt av honom och ville veta vad du tyckte om det. Diskussioner är kul, speciellt med dig för du har lite att sätta emot. Men dock inte tillräckligt ;)

2009-05-31 @ 11:30:15
URL: http://shevanel.blogg.se/
Postat av: Sigge

Halloj, länge sedan!

Måste bara kommentera och 'ge tips' om det där med ekologiska produkter. Läste i någon av "Sofis Mode" (kommentera inte det, tack) om något för mig nytt påfund: http://www.youtube.com/watch?v=FaZJVOHdGsw

Tjejen (...min alltså) tyckte det var vedervärdigt, äckligt, vidrigt och vägrade att ta i det med tång men, du som värnar om jorden har ju ett perfekt klipp! :P



I och med att du är av "hon-kön" visste du förmodligen detta sedan innan och det här inlägget är helt onödigt!

2009-06-01 @ 21:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0