Det sista innan läggdags

Hur roligt det än har varit och argumentera fram och tillbaka om Twilight så är det kanske är dags att lägga ner den här diskussionen nu och fokusera på lite viktigare saker. Ibland får man liksom inse att man inte tycker lika. Fast jag lär ta upp det igen när jag har läst de andra böckerna!
Jag är för övrigt hemskt ledsen om någon tog illa upp för att jag möjligtvis råkade dra alla över en "kant", men vad tråkigt livet skulle vara om man inte fick generalisera lite ibland, eller hur?

På tal om viktigare saker så är det faktiskt lite intressant att Piratpartiet nu har växt så mycket och får så många röster till parlamentsvalet. Det var en komiker (som jag tyvärr har glömt namnet på) på "Snacka om nyheter" som kläckte ur sig en jävla klockren kommentar om det. Miljöpartiet snackar om klimathotet, vänstern om jämställdhet, moderaterna om internationellt samarbete. Piratpartiet, de tycker att det är viktigt att kunna ladda ner den senaste Bondfilmen gratis.

Okej, nu drog jag det till sin spets en liten aning och jag vet att Robbin blir arg på mig när jag säger sådär. Men även fast jag fullkomligt håller med PP om tillgång till information, ett internet som är fritt för alla och det sjuka i att staten har insyn i vårt privatliv, osv osv, så får man faktiskt ha lite perspektiv också. I mitt huvud så finns det saker som är viktigare än det som PP står för, vår planets överlevnad tillexempel. Så därför röstar jag inte på Piratpartiet på söndag, jag röstar på ett annat parti som även de slåss mot övervakningssamhället, men jag hoppas ändå som fan att PP får mandat i EU, inte minst för att våran regering ska få sig en ordentlig tankeställare. "Hm, svenska folket kanske inte vill vara slavar under IPRED after all."

p.s. Andreas, mina argument räcker till mer än dina alla dagar i veckan. Jag har iallafall åsikter med egna ord.

Kommentarer
Postat av: Robbin

Ja just det, för när(läs: om) MP majoritet i riksdagen så räddas ju jorden! Eller, hur var det nu..? Nej, så enkelt var det visst inte.



För att det huvudtaget ska hända någonting positivt med våran planet så är det de stora länderna(USA, Japan, Kina osv.) som måste få bullarna ur öronen och lyssna på oss mindre länder, och sen får tummen ur röven och faktiskt dra ner på utsläppen.



Att du lägger ner all din tid på att försöka värva folk till "den gröna sidan" i all dess bemärkning är wonderful, du har ju redan lyckats värva mig. Men är det kanske inte smartare att rikta all sin energi åt nåt annat någon gång?

Jag menar, skicka lite mail åt högt uppsatta människor i storländerna och fråga vad fan de håller på med(inte för att de inte fått dom frågorna förut, men ändå).



Lägg också märke till(det går inte att skriva med fet stil i kommentarerna) att jag lade vikt på orden "någon gång".

Vill inte att du ska sluta göra det du gör.

2009-06-01 @ 02:47:51
URL: http://winterzerotwo.blogg.se/
Postat av: Andreas

Men hallå. För det första så var det påståendet inte en åsikt, utan just ett påstående. Sen så sa han ju inte sådär ordagrant men han sa det indirekt.

Du kan ju inte säga att du har bättre argument och att jag bara snor ifrån andra. Vi har väl känt varandra i 4-5 år och när jag tänker på din diskussionsstil (iallafall på senare tid, man har ju inget dupersuperbra minne direkt) så kan det komma ett och annat påhopp för att skydda sig själv, och så väljer du ofta att citera folk. Men enligt dig (helt plötsligt, det är kanske inte okej då andra gör det) så får man inte utnyttja andras åsikter eller något som nån annan har gjort. Då kan du stå där på ängen helt naken (om du inte byggt ditt hus och sytt dina kläder) och tycka att allt är så bra. Samtidigt så är det inte okej att att du står där då du är en produkt av dina föräldrar. Vet inte om min poäng kommer fram, jag har lite svårt att koncentrera mig då jag lyssnar noga som fan på sista avsnittet av Euro Talk.

2009-06-03 @ 15:27:12
URL: http://shevanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0