Isn't that just kick-you-in-the-crotch-spit-on-your-neck-fantastic?

Jag fick vara hemma idag igen, på grund av min dumma mage.

För er som inte vet det så har jag haft magkatarr i 1,5 år ungefär, som har kommit och gått, nästan alltid pga att jag har känt mig stressad och orolig. Jag mår illa, kräks, har ont i magen och känner mig allmänt dålig. Nu på senaste tiden har jag varit oroad över att jag inte har klarat det sista seminariet än, som var tvunget att vara inne till lördag, plus att det är mycket på jobbet med elever som ska göra klart det sista inför betygssättningen. Och då kom det igen, som ett paket från en Traderaauktion.

Jag har redan haft kontakt med fem olika doktorer om det här, och för det första har alla trott att jag varit gravid, för det andra så har de skrivit ut samma medicin som inte har fungerat. Men jag gjorde ett försök till idag, för jag är jävligt trött på det här nu, och ringde vårdcentralen. Först telefonkö, sen hör inte "sjuksköterskan" vad jag säger eftersom jag har crappy Telenor med crappy mottagning, och hon tror att det hjälper att skrika "Hallå, jag hör dig inte!!!" i örat på mig. När jag väl får fram vad jag har för problem, att jag har magkatarr och förmodligen behöver en remiss till en psykolog så jag kan få hjälp med min stress och kraven jag har på mig själv, så är hennes svar: Du kanske ska stressa mindre då.

JAHA!!! Men gud så enkelt och bra. Var det sååå jag skulle göra?!? Att jag inte tänkte på det tidigare. Korkade jag.

Får jag fråga en sak? VAFAN BETALAR VI SKATT FÖR???? Tydligen är det inte för att få den sjukvård man behöver iallafall. Nej, otrevligt bemötande är vad man får. "Sjuksköterskan" kläckte även ur sig kommentarer som: "Vad ska en psykolog hjälpa dig med?" och "Du har nog bara lite mycket att göra" och "Du får nog ta tag i det själv".

Om det är någon som har ett bra förslag på hur jag ska lösa det här så hit me. Jag mår dåligt NU, och jag fick en tid hos en doktor om en månad. Bra tack hej.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Haha, "du kanske ska stressa mindre då". Vilken jävel. Det vet väl alla att alla som har en "titel", typ doktorer och tandläkare osv. är riktiga jävla as som tror andra är störda i huvudet. Det händer ju inte jättesällan att de kläcker ut sig sådana kommentarer, men folk brukar inte säga emot vad jag hört. Angående magkatarren så visste jag inte att du hade det. Segt. Du borde kanske "ta tag i det själv", haha. Vilket hjärnsläpp! Ha det bra.

2009-05-28 @ 02:13:19
Postat av: Andreas

Glömde att kommentera det om att alla 5 "doktorer" trodde att du var gravid. Kul att de är helt ignoranta på vad du har att säga. Eller har du barn som jag inte vet om?

...haha, kom på nått som du kan säga till nästa som säger att du är gravid.

"Man måste ha sex för att bli gravid"



So Long and Good Night

2009-05-28 @ 02:16:47
Postat av: Nathalie

Du får hitta nån att prata med, nån du litar på och som vågar säga till dig vad den personen tycker och tänker om saken. Jag kan ställa upp som hobbypsykolog om du vill, så du får ut dig all skit som finns inom dig, det kan ju hjälpa, kanske? hehe..

2009-05-28 @ 18:06:52
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0