Från noll till tvåhundra när jag ser dig

Igår sydde jag i flera timmar. Byxor, mest. Sydde in och sydde upp. Det är ju sällan man får tag på ett par jeans som är helt perfekta, liksom. Jag är för kort, plus att får jag väl över dem över låren så blir de för stora i midjan. Men det var snabbt avhjälpt, trots att jag egentligen inte kan sånt där med att sy. Men bra blev det ändå! Man känner sig så händig! Eller som en hemmafru från femtiotalet. Kul är det i vilket fall.

Och idag då? Känns som att alla timmar gått åt till mitt dumma krysstest som jag måste fylla i. Det är det sista seminariet på min kurs, och helt klart det svåraste. Krysstest ska väl inte vara så svåra tycker man, men juridiska är det. Tur att man får obegränsat med försök, men jag vill ju gärna klara det innan jul.
 
Åka på spinning med syster hann jag göra iallafall, men träna hinner man ju alltid. Och äta mat och mysa med älsklingen finns det  också alltid tid för. Det pirrar i mig varje gång jag går innanför dörren och ser att du är här. Jag klär i din andedräkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0