Förtydligande

Evidently så var jag inte tillräckligt tydlig i föregående inlägg, jag ville bara se till att det inte blir några missförstånd.

Det hade uppfattats att jag tycker det är för mycket information i Twilight, vilket är helt fel. Det är snarare tvärtom! De är ju inte komplicerade eller invecklade för fem öre, utan precis sådär enkla, lättlästa och okomplexa som tonårsböcker brukar vara. 
Precis som jag skrev igår så hade jag gärna läst mer om själva vampyr-och fantasygrejen, men vad det är för mycket av i Twilight är de ändlösa gulledialogerna mellan Bella och Edward, de säger så mycket hela tiden och ändå säger de nästan ingenting. Det är mest tomt prat, utan mycket information överhuvudtaget. Litegrann om vampyrgrejen i och för sig, visst, Bella är ju så oerhööööört uppmärksam som förstår vad han är för nånting. DET är skönt att slippa i filmen.

En vampyr, förresten. På riktigt så är ju det faktiskt egentligen en väldigt mörk varelse som varken har själ eller spegelbild, som bara är ute på natten eftersom de dör i solljus (alltså inte glittrar eller nåt annat fånigt) och inte skulle låta en människa i närheten leva, ännu mindre bli kär i en, och de har definitivt inte ett sånt där perfekt yttre som vampyrerna har i Twilight. Det finns inget vackert över vampyrer, de är mer som fladdermöss än människor. Det är en icke-trovärdig, puttinuttromantisk, rentav mesig bild Stephenie Meyer målat upp av vad Edward är, men grattis till bedriften att ha fått miljoner tjejer att bli kära i en vampyr! Det har nog inte hänt sedan Brad Pitt spelade Louis de Pointe du Lac i "Interview with the vampire" på 90-talet, och hur svårt är det egentligen att vara med en vampyr om han är som Edward? Väldigt lätt, skulle jag säga. Jag förstår definitivt varför Bella inte är rädd för Edward. Han är inte det minsta skrämmande. Eller realistisk.

Återigen, kan någon på allvar förklara vad som är så fantastiskt med böckerna? Gärna med några argument med tyngd, tack.

p.s. Harry Potter for president!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag tycker du var väldigt tydlig. Förstår inte hur man kan misstolka det, jag fattar precis vad du menar iallafall.

2009-05-28 @ 19:47:04
URL: http://shevanel.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Alltså, Andreas har inget liv, han kan gå och dö. Jag bara undrar Johanna, hur många vampyrer har du träffat? eftersom du tydligen vet exakt hur en sån är och ser ut ;) Jag menar, det finns väl ingen regelbok för monster? "Vampyrer måste alltid dö av soljus" och "Varulvar måste alltid förvandlas av månljuset" eller "Spöken är alltid genomskinliga" moahaha!

2009-05-28 @ 19:51:25
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Carro

Johanna, du menar alltså att Harry Potter är mer verkligt än Twilight. Harry som färdas till en skola som inte "vanliga" människor kan se? Och som viftar med ett trollspö och flyger på en kvast? Det är ju inte troligt att det som böckerna handlar om skulle hända i verkligheten. Men som sagt, jag håller med Vicky. Det kan vara skönt att drömma sig bort. Då får jag väl vara en av alla SMÅtjejer som tycker att böckerna är bra. Och jag har inte blivit kär i Edward. Jag tycker faktiskt att böckerna är bra utan att ha blivit förälskad i någon!

2009-05-28 @ 20:21:30
Postat av: Viktoria

Precis Carro, jag är inte heller kär i Edward, jag tycker bara att Robert Pattinson är snygg.. det är ju liksom typ två helt olika personer ;)

2009-05-28 @ 20:26:38
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag förstår inte ens hur ni orkar hålla på. Hallå det är en bok? En påhittad historia, vissa gillar den andra inte. Värt att diskutera liksom..

2009-05-28 @ 21:27:29
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0