Where the rain was

Jag skrev för ett litet tag sen att jag hade vunnit två biljetter till Where the action is i Stockholm, och för några timmar sen kom vi hem.

Trots att det har regnat konstant i tre dagar och att Robbin och jag åkt på en rejäl förkylning var och att det kostade oss en mindre förmögenhet att åka tunnelbana och att det var väldigt långt att gå från närmaste station ut till festivalområdet på Stora Skuggan så skulle jag nog ändå beskriva helgen som lyckad. Vi har trots allt haft väldigt mysigt, både på fint hotellrum och under våra "vattentäta" luvor med lera upp till knäna, lyssnandes till ljuv musik. Vi orkade inte se alla vi hade tänkt men jag tyckte ändå att vi fick med de viktigaste, däribland Miss Li, som man ju bara vill äta upp, Markus Krunegård = kungen och Duffy, som var oerhört bra live och oerhört snygg dessutom. Hon hade ett coolt band också men tyvärr även två tvillingdoatjejer som såg ut att komma direkt från en överklassfest i Orange County och mest drog ner seriositeten på framträdandet. Men ja, det var en upplevelse.

Det fantastiska med festivaler är att man ofta upptäcker nya artister/band, och den som jag verkligen upptäckte den här gången var Joshua Radin, en singer-songwriter från USA som hade underbara låtar och en störtskön röst. Lägg det namnet på minnet och kom ihåg att det var jag som tipsade om honom.

Vi hade ju dessutom VIP-biljetter, men de var lite av en besvikelse då vi hade hoppats på backstage och chans till snack med artisterna. Verkligheten var en särskild inhängnad där man kunde köpa mat och öl, och där bara de med VIP fick vistas.  Robbin ville hem direkt efter Duffy igår kväll, men jag kände mig tvungen att ta chansen och känna mig lite speciell och viktig. Så jag tog ett varv därinne och kollade in hur VIP-folk ser ut. Och jag kan säga att om ni hade varit med därinne så hade ni också fått se Markus Krunegård på riktigt nära håll! Nu stod han och pratade med folk så jag vågade inte säga något, och vad säger man för övrigt till Markus Krunegård??? Flakrngmgm, typ.

En annan trevlig sak var att vi tog en fika med Emma innan vi åkte ut igår. Jag saknar henne.

So to sum up, en bra helg var det. Vi hoppas bara att inte Peace&Love regnar bort på samma sätt. Det blir som inte samma känsla när man måste frysa hela tiden.



Jag och älsklingen väntar på att Duffy ska börja spela



Och när hon gjorde det så var det värt alla regndroppar och frusna tår

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jag har lyssnat på Joshua Radin i två år nu ;)

2009-06-14 @ 20:14:49
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Theresia

2009-06-15 @ 23:39:49
URL: http://trochilinae.blogspot.com/
Postat av: Theresia

Oj, nu blev det konstigt. Det jag skulle säga var att till Markus hade du bara behövt säga att din kära vän (som även är väldigt söt) vill gifta sig med honom. ;)

2009-06-15 @ 23:41:30
URL: http://trochilinae.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Det låter ju underbart :) Fina bilder!! MEN vad gör din hals egentligen? Den ser lite mysko ut.. ;)

2009-06-18 @ 12:25:20
URL: http://aviline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0