Det är såhär det ska vara

Det har varit en mycket bra dag idag.

Jag har nästan inte gjort något annat än att fika, till att börja med (vilket ju alone skulle göra en hel dag). Igår stod jag i ca sex timmar och bakade kakor till personalen och paj till eleverna, eftersom att jag slutar på tisdag. Det var mycket uppskattat och dagen blev avslappnad och trevlig. Det är verkligen vemodigt att sluta, jag har haft otroligt kul den här terminen.

På lunchen var jag hemma och hämtade mer paj, och då passade jag även på att öppna ett brev som jag hade fått från JC. Det visade sig innehålla ett Grattis: Du har vunnit 1:a pris, två biljetter till Where The Action Is nästa helg (värda 1290 kr styck) och två nätter i dubbelrum på Scandic mitt i Stockholm.

Jag vinner ta mig fan aldrig nånting, men när jag gör det så gör jag det tydligen ordentligt. Jag var med i en tävling på skoj för några månader sen, och det visade sig vara ett bra drag. Kan faktiskt inte fatta vilken tur jag har.

Sen gick Robin Söderling till final i Franska Öppna, och för er som inte gillar sport, det är en bedrift utöver det vanliga. Han slog bland andra ut världsettan Rafael Nadal. Det roliga är att förut, när Robin var en vanlig medioker, svensk spelare så tyckte folk att han hade en taskig attityd och vem-tror-han-att-han-är:ade honom för fulla muggar. Nu, när han har gjort det som inte många svenska tennisspelare lyckats med före honom, då är det så fantastiskt och stolt bragdguldigt som det bara kan vara.
Så typiskt jävla svenskt.
Hursomhelst, det är skitkul för Robin.

Och nu har jag haft en jättemysig kväll med älsklingen och våra biljetter till Peace & Love som vi säljer på Tradera eftersom vi blev funktionärer och får gratis inträde, är uppe i över 2000 kr styck, 500 över inköpspriset.

Det går bra nu, så att säga.

(Åh, btw. Nationaldagen? Vem fan bryr sig?)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Fan, vilket flyt. Jag spelade väl bort typ 400kr på att Sverige förlorade :P

2009-06-06 @ 23:40:12
URL: http://shevanel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad härligt det låter! Grattis till vinsten :)

2009-06-08 @ 19:05:57
URL: http://aviline.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo självklart är vissa hundraser lättare att få aggresiva och som sagt terrierraser används i kamp eftersom dom aldrig ger upp. Ja det där med kissandet är ett problem, aldrig när vi är hemma men hos andra, jag förstår inte varför men hon säger liksom inte till att hon behöver kissa när vi inte är hemma. Men jag ska försöka få bukt med det problemet hur jag nu ska lyckas, haha..sen har ju dom hundar som används i kamp lättare för att bli stora och starka, en golden har ju inte samma muskler som en rottis. Jag tycker bara det är fel av tidningar att få det att låta som att det var rottisens fel, det var ju även en boxer med och sen stod det ju att den lilla hunden var nyfiken på andra hundar vilket kan ha lätt till att de andra två blev arga.

2009-06-10 @ 15:36:29
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0