Tillbaka - försöker inse

Jag har inte varit duktig som bloggare på flera månader, vilket det finns flera förklaringar till,  som nedgånget psyke och Thailandresa. Den senaste är att jag inte har något internet. Jag och Emma har flyttat in i vår nya lägenhet nu och vi blir inte uppkopplade förrän om några veckor. Min räddning nu när jag precis påbörjat min nätbaserade distanskurs i juridik är bibliotekets trådlösa nätverk. Det är dessutom lugnt och skönt att plugga här.  

Ja, vardagen har inträtt igen efter fyra veckor i exil och jag måste säga att jag trivs oväntat bra med den. Jag och Emma är bästa roommatesen ever, jag har ordnat upp min träning (idag är det spinning i Arboga på schemat), jag har fått ett vikariat på skolan fram till påsk som passar mig, idag började som sagt min kurs och när det känns jobbigt så finns det flera änglar alldeles i närheten. Robbin är en av dem, han kommer hit imorgon och gör mig glad.

Något annat som gör mig glad är att det är daladerby på fredag i Ejendals = helkväll på Dammenvägen. 
Och Vicky förklarar  orden "sedvänja" med att "man ska vänja någon vid en ny sed", och "eljest" med "det är en jäst (jest) med el i sig".
Plötsligt blev det mycket roligare att försöka tyda 1700-talsformuleringarna i lagboken.

 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Haha! Jag tror stenhårt på direkt översättning :P Allt blir mycket enklare då!

2009-01-26 @ 11:21:07
URL: http://vijo95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0