Försök till diplomati

Ja det må jag säga, hela den här packets-vara-eller-icke-vara-historien har tydligen eskalerat under helgen och jag har varit lyckligt ovetande tills nu. Ibland har det sina fördelar att inte ha något internet.

Jag har läst vad ni allihopa har skrivit och allting makes sense på olika sätt, så jag har inte riktigt kommit underfund med var jag ska ställa mig i allt det här. Jag vill faktiskt inte ställa mig någonstans, även om jag inser att det här angår mig också i allra högsta grad. Jag känner inget behov av att "välja sida" men som vanligt tycker jag saker.

Jag tycker fortfarande det är kul att vara med var och en av er när vi ses, även fast vi inte är lika tighta som vi var förut. Det går inte att ha lika mycket gemensamt som vi hade för 4-5 år sen och det är liksom bara att inse, men det är mycket sorgligt när man börjar bråka om det istället för att låta det vara som det är. Ingen blir gladare av en massa tjafs. Bara för att vi inte är bästa bundisar längre betyder väl inte det att vi måste vara precis det motsatta?

Jag är verkligen avundsjuk på er som har nya kompisar i era nya städer eller nya kompisar i Kungsör. Jag har många vänner jag med men på grund av allt mitt flyttande hit och dit så har jag ingen som jag är riktigt nära. Jag försöker verkligen hålla kontakt med er i packet för att jag bryr mig om er, och för att jag vet att ni bryr er om mig. Jag har Robbin nu också, som tur är. Jag vet att jag är en enstöring men enstöringar behöver också någon som bryr sig. Jag vet också att jag är dålig på att höra av mig men jag tänker på er ofta och blir alltid lika glad när ni hör av er.

Jag skulle dock aldrig tvinga någon av er att vara med mig. Känner ni att ni inte vill - då är det så, och om jag tjatar så är det för att jag själv gärna vill träffa er. Jag vill gärna också träffa er en och en eller ett par stycken åt gången, kanske det är den bästa lösningen. Kanske det helt enkelt inte funkar med oss alla på en gång längre, hur gärna jag än skulle vilja att det var så. Jag har fortfarande vår helg i Göteborg i höstas i minnet, det var riktigt lyckat och det kanske får stanna vid just det, ett av alla roliga minnen som jag har tillsammans med er.


Till hösten börjar jag plugga i en ny stad (det kan bli väldigt, väldigt långt bort) och kommer träffa lite nytt folk, vilket jag ser fram emot. Jag vet inte hur engagerad jag kommer vara i att försöka få oss att träffas allihop, men jag skulle gärna hålla kontakten med er och umgås med er när jag kommer hem. Jag tror på det som Emma sa, att vi inte ska förvänta oss för mycket av varandra. Den tiden är liksom förbi.

Alla har sina egna liv nu och det får vi acceptera. Kan man sen ha roligt tillsammans ibland - då är det bara en bonus.



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men sen så verkade ju Emma påstå att när man växer upp så kan man inte behålla sina barndomsvänner. Varför inte? Visst alla lever olika liv, jag lever däremot inte mitt eget liv, jag anpassar mig efter alla andra, men varför måste vi sluta umgås för det? Jag får väl umgås med Carro då. Alla andra tar ju avstånd!

2009-02-16 @ 11:42:50
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jaaa men det känns som att alla gaddar ihop sig mot mig. bara för att jag skrev ut det alla vi andra har tänkt på och pratat om. Tarkan påstår att jag inte ska skriva om saker jag inte kan ta en diskution om sen.. Är det mitt fel att hon inte fattar när jag försöker förklara för henne? Jag ska sluta säga vad jag tycker och hålla allt inom mig. Sen vill jag bara umgås med dig, Carro och Kärve numera.. har igne behov av att umgås med någon som inte vill umgås med mig!



Har du läst mitt inlägg om adoption?

2009-02-16 @ 14:59:52
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså, jag menar inte heller att jag inte vill träffa er, för det vill jag, och jag tycker om er, bara så ni vet.

2009-02-16 @ 19:21:33
Postat av: Emma

jag glömde skriva att det var jag

2009-02-16 @ 19:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0