Cutie McPretty

Jag har aldrig blivit så glatt överraskad i hela mitt liv.

I onsdags hade jag en riktig skitdag. Jag började sent och kände mig helt värdelös på morgonen, ville absolut inte göra något annat än ligga kvar i sängen och dra nåt gammalt över mig. Allting i hela världen var fel.

Men jag släpade mig iallafall upp och till jobbet, kändes lite bättre när jag gick hem därifrån för eleverna hade ovetandes muntrat upp mig. Sen, efter några timmar, åkte jag, pappa och Linus till Norberg på Västmanlands Cykelförbunds årsmöte, för Linus skulle få ta emot ett uppmuntringsstipendium för att det gick så bra för honom förra säsongen. Så det blev jag ju väldigt glad och stolt av, förstås, men sen fick vi lyssna i sju år när gubbarna dryftade alla möjliga värdelöst tråkiga frågor så jag kan ju säga att jag satt i min egen lilla värld och tänkte på Robbin.

Innan mötet skickade han sms och sa att han hade köpt en biljett för att komma till Kungsör och överraska mig, men nu när jag sa att jag skulle komma hem så sent (Norberg ligger ca 137 mil bort) så orkade han inte vara söt längre. "Vi ses på fredag istället". Och det blev jag ju inte så lycklig över! Jo, lycklig för att han hade tänkt så jävla gulligt, men ledsen för att han inte skulle komma.

Men sen när jag kommer hem, trött som fan och eländig och jävlig, så står han där ändå i min hall och flinar. Är han inte världens bästa så säg? Min baby. Cutie McPretty. Kan inte beskriva hur mycket jag uppskattade det.

Önskar jag hade förmågan att vara lika romantisk.

Wouldn't get by without you.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Han kanske kan lära Markus ett och annat. Det enda han är romantisk mot är sin dator!

2009-02-20 @ 08:58:44
URL: http://vijo95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0