Det här kommer bli bra.

Jag borde vila mig efter gruppdiskussionen och innan spinningen men det känns som att jag har ord som vill ut.

Var i stugan i Onsala med familjen och älsklingen över helgen, och det var jättemysigt förstås. Man får som känna på ett annat sätt att leva, utan dator och TV och med spindlar, utedass och bara kallvatten. Det har sin charm det med, fast bara i tre dagar eller så.

Planerna inför hösten ändrades också, snabbare än hönan skiter eller som en HIF:are på väg från en GAIS-slakt till Centralstationen.
Det må så vara, men jag är grymt nöjd med förändringen. Från Umeå till Göteborg. Från miljö-och hälsoskyddsprogrammet till samhällsvetenskapliga miljövetarprogrammet, som ju faktiskt är det jag har velat gå hela tiden. Jag läser programplaneringen och det är idel Johanna-kurser. Kunde inte vara mer perfekt faktiskt, så jag är eld och lågor inför att få börja läsa. Även fast jag återigen måste flytta härifrån och även fast Göteborg är pissigt på vintern och även fast de tror att fotboll är bättre än hockey så gör jag vågen för det som komma skall.
Och vilka hinder jag än stöter på har jag min Robbin vid min sida, och vilka adjektiv räcker till för att beskriva den känslan?

Tvivlar på att ens Jocke Berg skulle kunna hitta dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0