Hockeykväll med ovanligt duktig lila målvakt

Jag känner att jag verkligen har försummat bloggen och inte ens skrivit nånting om VM än, men det är faktiskt mycket lättare att reflektera över något som man inte är mitt uppe i. Jag har typ 138 graders VM-feber, och ikväll var höjdpunkten när Sverige vände ett 2-5-underläge till 6-5 efter förlängning. Strålman visade varför han inte borde spela i en farmarliga, Kenny är alltid Kenny, bättre än de flesta även när han är halvskadad, Magnus Johansson gjorde sitt jobb som vanligt och Weinhandl... Det händer fan alltid saker runt honom. Han är en jävel på att skapa, och leverera. Twentyfourseven. Galet bra.

Men mest lycklig blev jag nog ändå av Huselius, som gjorde två mediokra perioder men som vaknade ordentligt i tredje och blev en helt ny kille efter att ha fått till en assist. Han tände så till den milda grad att han avgjorde för Tre Kronor i sudden. Det är riktigt starkt, att inte ge upp utan visa att man faktiskt kan göra bättre ifrån sig, även när man har en dålig dag.

Bengt-Åke Gustavsson visade också varför han definitivt inte borde avgå och lyckades vända en negativ stämning till helt nytt liv i hela laget de sista åtta minuterna. Jag är mycket, mycket imponerad.

Nu väntar tyvärr Ryssland i nästa gruppspel, och det hade ju varit mumma att få dit Lundqvist(vars Rangers blev utslaget av mitt älskade Capitals inatt! Mer om det senare). Men allting pekar på att that's not gonna happen, eftersom vi redan blivit tvungna att anmäla tre målvakter(Gustavsson från Färjestad stod idag, mycket imponerad även av honom) pga Stefan Livs lårskada.

Men anyway, ska man kunna utse sig till världsmästare så måste man kunna slå alla lag, och får vi spö av Ryssland imorgon så är vi inte värda en guldmedalj. Jag tror dock ändå att vi har en hygglig chans mot dem. Spelar vi hela matchen som vi gjorde de sista åtta minuterna idag så är det inget snack om saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0