Mina stars håller måttet

En fredag för ett tag sen skrev jag om saker det fanns att glädjas åt.
I fredags hittade jag faktiskt inte mycket. Egentligen bara att vi leder hockeyallsvenskan efter tre vinster av tre, utan att ha visat vad vi verkligen går för. 10-2 och 11-3 hemma i Ejendals, känns stabilt. Snacka om att det är klasskillnader i allsvenskan, det hade kanske inte varit helt fel med en utökning av elitserieplatser?

Vill också passa på att uppmärksamma den som uppfann Tv4Sport och kom på att sända allsvenska matcher där. Jag är tacksam.

Jag är hursomhelst nöjd med de nya värvningarna, tänk att en Färjestadspelare faktiskt kan vara riktigt vettig. Är också grymt imponerad av vår 17-årige backtalang Oliver Ekman-Larsson. Lär ju bli JVM för honom i år.

Har fortfarande väldigt roligt åt att Frölunda ligger sist i tabellen efter fem omgångar. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Jag har inte varit i Scandinavium än men jag antar att Goa Gubbar är ganska tysta nu? De kanske inte ens är där? Tyvärr har ju göteborgarna en tendens att överge sina indianer när det inte går så bra. De vet inte riktigt vad hockey handlar om. Nej, ta mig tillbaka uppåt landet där hockeyn verkligen betyder nåt.

Nu fattas bara att NHL börjar också. Nästa vecka så... Det blir snart Capitals för hela slanten på nätterna. Som jag har saknat Nicklas och Alex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0