Snart kan jag ta mig ut på isen, men inte än

Det var ett tag sen jag visade livstecken nu. Inte bara här på bloggen faktiskt...
Men nu börjar saker och ting ordna sig, hoppas jag. Allt känns fortfarande väldigt tungt. Men det ska bli bättre framöver.

Jag klarade inte ensamheten och tystnaden i Bergsjön utan åkte hem. Funkar alltid. Jag, mamma, pappa och brorsan tog faktiskt husbilen och drog upp till Gesunda utanför Mora. Linus var med i Svealandsmästerskapen i linjelopp (cykel), och vann, för övrigt. Så fick jag det sagt också.

På lördagen satt vi i solen och tittade lite på de jättetuffa grabbarna som kör downhill. Det är precis som Super-G, fast utan snö och med cykel istället för skidor. Speakern var den stora behållningen då han fällde kommentarer som: "bra spetta i köttet", "schysst tryck i sulorna", "han monsterkör" och "it's up to you, Mr Andersson".
Men även fast han hade behövt en tolk som sidekick så var det ändå bättre än speakern under Linus tävling, som inte hade koll på någonting överhuvudtaget. Först sa hon helt fel namn på vilka som närmade sig mål, och sen: "... och här kommer väl en Falucyklist och vinner... Nej, det är Linus Ageberg!" Det är tråkigt med dålig organisation under ett mästerskap.

Och nu har jag fått en dunderförkylning, igen, och är därför kvar i Kungsör till imorgon. Sen ska jag försöka gå och jobba. Det suger ju att vara hemma. Ligger bara här och tittar på säsong ett av OC som en liten fjortis, och vad värre är: tycker faktiskt det är ganska bra.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hörde att du inte ska bo kvar i GBG?



Angående dålig organisation på ett mästerskap. Även om det heter Svealandsmästerskapen så behöver det inte va klass på det, skillnad om det varit EM aka Europamästerskapen för er som inte visste. Aka orkar jag inte ens förklara...Googla!

2008-09-22 @ 18:42:06
Postat av: Johanna

Det är skillnad på klass och bra organisation. Bra organisation är att speakern har koll på nummer och namn och tider osv. Det kan man kräva även av en liten obetydlig tävling i Kungsör, och absolut av ett mästerskap. Även om det kanske inte är ett lika "fint" mästerskap som EM i fotboll, som jag antar att du syftar på?



Och jag vet vad aka betyder. Här är ett annat exempel: Andreas aka högfärdigheten personifierad.

2008-09-23 @ 09:31:16
URL: http://tramptass.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag syftar på alla Europamästerskap med EM, inget speciellt. Att jag förklarade ord har inte med dig att göra utan det var till hjälp för de som läser bloggen och kom inte nu och anta att jag menar att du bara har pucko-läsare.

Däremot så skippade du frågan som jag egentligen skrev kommentaren för.

2008-09-23 @ 17:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0