Jag är en medveten elkonsument

Gitte på WWF som jag har haft mycket kontakt med sa en gång att jag verkade vara en medveten konsument som kan välja med eftertanke. Det tog jag till mig och nu har jag åter bevisat det, när jag försöker hitta rätt elbolag, vilket baske mig är ett heltidsjobb.
Japp, det är det jag ägnar kvällen åt... Jämföra priser och kvalitet. Vuxenpoäng till mig.

Jag fick automatiskt Plusenergi när jag flyttade in här, men det måste ju finnas billigare och bättre alternativ som har Grön El. Och sen vill jag inte vara så mainstream att jag tar första bästa. Jag måste ju vara lite tvärtom.

GodEl är bra för de säger sig ge överskottet till välgörenhet, men enligt tanten på Plusenergi så har de inte kunnat visa att några pengar har gått till välgörenhetsprojekt än.

Vattenfall verkade bra, stort och pålitligt liksom. Men enligt miljöpartiet bedriver de lobbyverksamhet i EU som syftar till att utveckla kolkraften, och motverkar miljövänliga alternativ. Dessutom har de störst utsläpp i Sverige. Så bort med dem.

Storuman är billigast enligt Pricerunner, men enligt recensenterna har de krånglig räkning och otrevlig personal.

Suck... Inget motsvarar exakt det jag vill ha. Det är nåt fel med alla. Men jag får väl ta det som jag hatar minst, antar jag... Kan inte sitta här och jämföra i all evinnerlighet. Om det är nån som har ett tips om ett bra elbolag så hör av er.





Kommentarer
Postat av: Nathalie

Du får väl ta GodEl då dom har ju inget negativt som utsläpp och skit, och dom är ju ganska nya så dom har väl inte hunnit få nåt överskott än bara..Alla bolag går ju inte med vinst i början.

2008-09-11 @ 06:20:17
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0