Hon säger: ta aldrig nånting för givet

Man blir plågsamt medveten om sin omvärld när man glömmer hörlurarna till walkmantelefonen hemma.

Om hur det prasslar frustrerande när folket omkring en vänder sida i Metro. 
Om hur fjortistjejerna spelar sin exakt-likadant-låtande r'n'b som får en att vilja dra av sig håret, ett strå i taget.
Om hur fjortiskillarna med brytning sitter precis i sätet bakom diskuterar what's hot & what's not rätt in i örat på en och luktar billig after shave över hela bussen.
Om hur ilsken min röst låter när jag inte kan fatta varför passet som jag sett fram emot hela veckan är fullt och tar ut min besvikelse på den lilla Friskisvärdtjejen vid inloggningen som såklart inte kan göra något åt det.
Om hur den inspelade, deprimerande monotona rösten ropar ut varenda tråkigt hållplatsnamn som har ca 50 meters mellanrum, hela den evighetslånga vägen ut till ensamheten i Bergsjön. 

Wow. Vad negativt det blev. Finns tydligen inga bra ljud i vardagen... Iallafall inte bättre än min musik. Säg till om ni kommer på några. Imorgon tänker jag då stänga in mig i min bubbla, som vanligt, och skriva "fuck off" i pannan, som vanligt.

Och från och med nu tänker jag sluta stänga till, stänga av. Tänker andas. Andas med magen.
Andas.

För det är dags att ta tag i saker och ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0