The moment has past

Fast det är knappast som vanligt igen. Jag har funderat över den här dagen... hela dagen.

Det har säkert låtit i mina nattliga blogginlägg som om Barack Obama är någon slags frälsare i mina ögon. Det har inte riktigt varit så jag har menat. Man ska ju inte hymla med att demokraterna inte är så liberala som man kanske skulle önska utan mycket mer höger än moderaterna. Och ni som känner mig vet att jag inte är lagd åt det hållet. Men trots att han (självklart) är väldigt kristen, personligen emot homoäktenskap, för dödsstraff, vill att NATO ska ta större plats i Afghanistan och mycket annat som jag definitivt inte håller med om så är Bam rätt många resor vettigare än McCain, i mina ögon. Framförallt är han öppen för radikala förändringar.

Finns ju knappt nåt värre än kristna, inskränkta, konservativa gamla gubbar som inte förstår någonting om hur det egentligen är utanför deras patetisktrygga söderstatsbubbla. Obama känns mer globaliserad och utåtriktad. Han har bott i flera länder och är bevandrad i mer än ett språk (till skillnad från somliga andra).
För det känns ju som att man vill ha en president som inser att USA är en del av världen och inte att världen är en del av USA... Typ.

Fan, det där blev inget bra heller. Jag ska tänka lite till.

Kanske sova en stund först.




Ingen vind kan blåsa omkull oss nu.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Johanna.. jag har nyss skickat in mitt CV.. Snart kanske barnhataren och ateisten viktoria jobbar på kristen förskola ;) HAHAHA!

2008-11-05 @ 20:58:27
URL: http://vijo95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0