Natten N - Del 3

Nu har Filip och Fredrik haft sin mest intressanta gäst hittills: Leif Pagrotsky, som ju tillsammans med Gustav Fridolin måste vara den sötaste riksdagsmannen nånsin. Jag når inte alltid ner till golvet när jag sitter på olika ställen och det gjorde knappt Leffe heller i Kanal 5-soffan. Han är som en liten tomte som man bara vill mata med risgrynsgröt och äppelbitar med kanel.

207 - 141 är ställningen nu. Det är alltså bara McCain som det går framåt för och det är ju lite oroväckande. Jag ryser vid tanken på att det kan bli som valet 2000 - när Al Gore faktiskt fick flest personröster, majoriteten av amerikanska folket röstade på honom, men han vann i fel delstater. Återigen - systemet med elektorer är fullkomligt värdelöst och bevisar bara amerikanernas förvridna syn på vad rättvisa innebär. 

Funderar även lite över vad det egentligen är som väntar den blivande presidenten. För mig är det ofattbart att någon egentligen kan vilja ha det jobbet, som ju måste anses vara världens svåraste. Framförallt just nu, när Bin Ladin fortfarande är fri, det är kris med ekonomin, kris i Irak, kris med miljön, osv osv. Mannen som blir president måste städa upp i Bushs gamla skit, reda ut det han ställt till och få någon slags rätsida på landet. Ge USA upprättelse. Det krävs en enormt speciell person för att klara det och jag tror att Bam är Mannen med stort M.

Nu jäklar händer det grejer på TV:n!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0