God damn bless America

Jag skäms, för jag har väl knappt nämnt Election 2008 här? Ni som känner mig vet att det är knappats politiskt korrekt mot mig själv.

Jag som nu är så grymt taggad inför nattens val, som tänker gå upp kl två och dricka te och äta vindruvor och heja på Barack Obama. Folk suckar åt mig för att jag är för engagerad men jag fattar inte hur man INTE kan bry sig. Inser ni inte att inatt ska världens mäktigaste man utses? Presidenten för ländernas land. Herren på jordtäppan. The King Of The World. Hur mycket vi än avskyr att det är så.

Det angår alltså oss i allra högsta grad, speciellt nu när ekonomin och miljön är i obalans och vi dessutom mer och mer förvandlas till något slags patetiskt mini-wannabe-USA. Helt förkastligt naturligtvis. Men också helt sant.

Vill ni ha Barack Obama eller John McCain? Vill ni ha humanism eller kapitalism? Vill ni se rättvisor eller ökade klyftor? Vill ni se klimatförändringarna bromsas eller VILL NI DÖ?

Hm, jag kanske tog i lite där. Känner mig överhettad. Så jag återkommer i periodpausen inatt.



Kommentarer
Postat av: Viktoria

jag håller tummarna för Obama!jag vill leva! =)

2008-11-04 @ 21:36:41
URL: http://vijo95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0