Ruggigt bra, Hörnqvist

Älskar den killen.
Och jag älskar Nicklas Bäckström.

Och ja, egentligen finns det inte så mycket att säga.

Fast jag har ju alltid mycket att säga.

Det är helt underbart att Sverige är i semifinal, trots att det spelmässigt inte var en särskilt bra match för kronorna. Inte alls som den förra mot Tjeckien. Det var mer slarv, sämre offensivt spel och stundtals ganska rörigt i mittzon. Men samtidigt var det disciplinerat, inte speciellt mycket onödiga utvisningar, mer eget spel, och de slutade inte kämpa. 

Men jag tror faktiskt att hade vi inte haft Henrik Lundqvist så hade vi inte varit i semifinal nu. Han är kanske den bästa klippan alla kategorier i svensk idrott. Han är bortom-universum-insanely-without-limits bra.  

Och Mattias Weinhandl är ju våran gud. Vilken känsla han har. Helt sjukt. KRAV-märkt öl bokstavligt talat sprutade ut ur näsan på mig när han låg på mage och backhandsfjuttade Sverige till semifinal.

... som kommer att stå mot nåt av de lag där det i skrivande stund står 1-1. Canada eller Norge.

Care to venture a guess?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att se en tjej som bloggar om hockey, och du verkar kunna din sak, så du älskar bäckström? Han är en bra hockeyspelare, hans enda bravader som jag vet om i hans personliga liv är dock att han har spridit klamydian i Gävle, om och om

2008-05-17 @ 16:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0