Oj oj oj...

Vilken konstig match det blev.

Skitdåligt spel i första perioden, kändes som ett riktigt fiasko, men efter halva andra så fick Mårtensson in ett välriktat skott, duktigt. 4-0 stod det när tredje började, och jag vet inte om fransmännen tog en flaska vin var mellan andra och tredje, eller åt för många sniglar (man blir ju vad man äter), för sedan stod de bara och tittade på när svenskarna tryckte in massa mål. Debutanten Edler, inhoppare för Strålman, gjorde en schysst balja, kul för honom. Robert Nilsson (han var bra igår) fick pucken och ungefär fem minuter på sig att sätta den, för ingen brydde sig. Nicklas andra mål var en riktig delikatess i all sin osannolikhet. Han skickade iväg en oseriös, lös chip från mittzon som Huet väldigt klantigt släppte in. Alla blev helt ställda, allra mest Nicklas. Så visst, svenskarna var duktiga i tredje (även fast vissa åkte runt och fyllde år där nån gång efter det sjätte målet) men mest var det nog Frankrike som var riktigt, riktigt usla. Jag är glad att jag var uppe och tittade iallafall. Det är faktiskt riktigt mysigt, även fast man är skittrött.

Nästa match, mot Schweiz, är dock på vanlig tid imorgon kväll, och jag tror det blir svårare än jag trodde för dom har sett giftiga ut nu det sista. Vann mot Vitryssland och så, fastän vitryssarna fått NHL-förstärkning. Det kommer inte att duga med en så lång startsträcka som inatt, det är ju ett som är säkert. But I have faith. De fixar detta.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

God morgon!

Om du vill får du gärna kolla mina tävlingar:
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
och vara med och tävla!

Hoppas du får en bra dag!

2008-05-06 @ 07:03:09
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0