Mitt i natten nu igen

Första perioden avklarad, helt okej svensk insats. 0-0. Inte omöjligt nånstans att ta tjeckerna. Vill se Nicklas kedja lite vassare bara, de verkar lite loja på nåt sätt. Men han är kapten idag med=) Kul att han har fått förtroendet, men så tar han också för sig bra mycket mer än han gjort innan (efter Schweiz-matchen gick han ju in på spelarmötet och styrde upp läget tillsammans med Kenny). Blyga, fåordiga Nicklas, alltså. Jag är så stolt.

Men matchen i lördags... Vafan säger man?
Till att börja med missade jag ju första perioden, fast på middag med svärföräldrarna. Vilket iofs alltid är trevligt, men nu, kvällen för den viktigaste matchen i VM dittills, satt jag som på nålar. De två mest intressanta lagen spelade, och det blev förstås helt galet. Här är ett axplock:

Det slog slint i skallen på två backar till, Murray och Strålman, och Murray får inte spela inte på ett tag nu. Jävligt onödigt. Till slut hade Sverige bara två backpar kvar, vilket gör deras prestation ännu mer anmärkningsvärd.

Alexander vann duellen Bäckström-Ovechkin. Nicklas blev mos efter en tackling och åkte dessutom ut för hakning efter att Alex filmat.

Naturligtvis är det Ovechkin av alla människor som gör skitmålet för rysk vinst 5 sekunder innan slutet. Fruktansvärt surt, jag förstår att Lundqvist slog av klubban av förargelse. Jag skulle förmodligen ha mördat någon. Killarna slet så hårt och det där blir tacken. Men ishockey är inte alltid rättvist, snarare väldigt sällan rättvist, det var ingen nyhet.

Ber att få återkomma i nästa periodpaus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0