Mitt i natten del 3

5-3.

Helt underbart.

Särskilt nu efter den bittra förlusten mot Ryssland, då jag för en gångs skull var förbannad på Alexander Ovechkin och morrade av att höra den vackraste nationalsången i världen.

Killarna gjorde en riktigt bra match, de spelade för varandra, minimerade slarvet och visade klass.
Matchens lirare enligt mig är Anton Strålman, som verkligen visade varför han är en av Sveriges bästa offensiva backar. Vilken fart han hade idag, han bara körde som han ville. Skitbra.

Annars avgörs matchen till stor del på målvaktsspelet, Lundqvist var bättre än Hnilicka helt enkelt.
För i övrigt var tjeckerna definitivt inte dåliga, de vann skottstatistiken och var verkligen nära kvittering i slutet. Men jag är så oerhört nöjd över att vi höll ihop det.

Fast jag undrar lite över om Nicklas och Karl Fabricius verkligen ska spela ihop, det funkar inte riktigt klockrent. Det vore bättre med en till Hörnqvist, en som kan ta hand om Nicklas smörpassningar ordentligt. Kanske Rickard Wallin? Fast han behövs i sin kedja iofs, han funkat bra med Ekman och Nilson. Jaja, jag tror nog Bengan löser det där.

Kvartsfinal på onsdag. Blir förmodligen mot Tjeckien igen, men vi får se hur det går i matcherna imorgon, speciellt Schweiz-Ryssland.

Nu ska jag sova en timme. Godmorgon.

Kommentarer
Postat av: natalie

sov gott dudårå^^

2008-05-12 @ 03:52:56
URL: http://capnsugar.blogg.se
Postat av: Kärve

Sport, sprot, sport. Haha!

2008-05-12 @ 11:18:06
URL: http://karvegard.blogg.se
Postat av: Therese

men johannah, ännu mera jävla hockey! så jävla kul är det inte! berätta om dig istället för den jävla hockey nån gång. lr ett stycke varje gång du skriver om den jävla hockey? okey, deal? ;P

kram kram kram!! =P

2008-05-12 @ 12:15:16
Postat av: Johanna

Really sorry, Tark... Min blogg, jag skriver vad jag vill. Om det inte passar så behöver du inte läsa.=)Hoppa över hockeyinläggen.

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad som är problemet.

Vikki skriver inte om nåt annat än Markus, men det är det ingen som kommenterar=)

2008-05-12 @ 14:43:20
URL: http://tramptass.blogg.se
Postat av: Viktoria

Det är inte sant! Jag skriver inte BARA om Markus. Jag skriver om allt möjligt.. sånt som folk vill läsa, ingen har klagat på min blogg = folk gillar den! ^^

2008-05-12 @ 15:36:43
Postat av: Therese

Nej, jag kanske får skippa den här bloggen isf. no offense men livet består inte enbart av sport. that's it!

ha d bra =)

2008-05-13 @ 23:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0