Läsvärda bloggar och grönt

Jag har nog redan sagt att jag följer bröderna Schulmans bloggar.
De har ju en hel hemsida nu, 1000apor.se, med massa sjuka grejor. De skriver verkligen vad som helst, och det är nästan alltid grymt roligt. Jag skulle gärna vara bundis med Calle, han verkar störtskön och är faktiskt typ 1.67 eller nåt sånt. Inte för att det kanske har så stor betydelse, men det är lite roligt. Jag har inte så många killkompisar i min egen storlek.

Som tur är läser jag Marcus Birros blogg också, den är bra åt det andra hållet och gör dessutom att dagens intellektuella stimulans åtminstone går plus minus noll.

Nåt helt annat. Idag när jag var med och höll miljölektion och vi tittade på film fick jag veta att glas kan återvinnas hur många gånger som helst, och att metallen snart är slut. Att det inte fanns hur mycket som helst visste väl alla, och det tar, precis som olja, miljoner år för Jorden att bilda ny. Behövs det verkligen så många orsaker för att källsortera? Och det är ju så löjligt enkelt att det är helt ologiskt att låta bli. Jag är trött på alla bortförklaringar. Den här delen av det miljövänliga handlandet är ju verkligen den som gör riktigt skillnad, så det finns ingen anledning att låta bli. Lite moral måste ni väl ha i kroppen, era mugglare.

Dagens Melissa-citat:

Fast vi båda två vill, mer än någonting annat, så står det skrivet i pannan att man väcker en ångest när man släcker en annan.
Vi har blivit som dom, någon tittar på oss. Är det min tanke hon ser, eller dina röda kinder som avslöjar mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0