Jättekort recension - Babel

Jag har totalt glömt av det där med LoveFilm, kanske för att jag inte har fått några nya filmer på ett tag.
Men sist såg jag iallafall Babel, där bland andra Cate Blanchett och Brad Pitt är med. Och dom är ju alltid trevliga, så även här. Babel var, precis som Blood Diamond, väldigt berörande, men lite konstigare. Och jag gillar konstigt. Jag gillar när man får ihop en bröllopsfest i Mexico, ett gevär i två småpojkars händer i Marocko, ett par på långresa för att hitta tillbaka till varandra och en döv japanskas kamp mot det rationella, till en och samma story.

Det var mörkt och ljust och käftsmällar. Riktigt bra.

Och jag gillar Brad Pitt mer för varje film. Han är en ovanligt skicklig skådespelare, trots att han är en Hollywoodprodukt.
Det här är en av de mest betydelsefulla filmer han har varit med i. Se den.

Kommentarer
Postat av: Mikke

Jag blev galen på Babel! Bra film dock!

Följ den galna drogdebatten på min blogg! Läs och ge oss gärna din åsikt i en kommentar!

2008-05-22 @ 20:19:55
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0