Hårstrån och gammal mat

För er som inte vet det så har jag ganska långt hår och jag har fått vänja mig vid att bli dragen i det. För folk är i allmänhet ganska frikostiga med sitt hår och framförallt gör de saker med andras. De klappar varandra på håret, plockar med det och pussar till och med varandra på det.

Men så fort ett olycksaligt hårstrå råkat hamna i någons käk, då är det det äckligaste som finns. Totalt vidrigt och förpestar både maten och själva tallriken för all evighet. Inte en chans man kan äta det efter att ha hittat det där hårstrået, vilket alltid verkar vara mitt.

Och då vill jag klargöra en sak.
Jag har inte äckligt hår. Det är långt, visst, och ofta rufsigt och konstigt. Men jag tvättar det väldigt ofta. Jag har dessutom inte i spray eller mousse eller vax eller gelé eller annan sån skit som många andra har. Det måste ju göra mitt hår till ovanligt rent. Det är väl bara att plocka bort det och fortsätta äta?

Jag är nämligen en sån som plockar bort det och fortsätter äta, även fast jag inte vet vems det är. Jag är också en sån som äter mörkbruna bananer och annan gammal frukt, jag äter sånt som andra har slickat på och andras rester. Jag äter sånt som har legat på marken. Och så vidare.
Tror att det bottnar i att jag hatar att slänga mat. Och så bryr jag mig helt enkelt inte.

Så shut up and eat. Lite skit rensar magen. Eller hur gör ni? Är ni känsliga?

Kommentarer
Postat av: Kärve

Jag håller med dig. Du har så rätt. Ta bort det äckliga och ät det andra. Haha. Jag äter iof itne de bruna på bananen eftersom jag tycker det smakar äckligt. Men jag äter runt det bruna. Haha!

2008-05-22 @ 00:09:27
URL: http://karvegard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0