Haha, Andreas

Åh, men det där var väl en kommentar som hette duga. Var det Kärve som skrev den åt dig eller? Trodde inte du kunde producera så mycket text. Det är nästan så man måste skriva en motkommentar.

För det första så menade jag att fotbollen börjar så tidigt på året, men sen kom jag på att de faktiskt spelar i Spanien och Italien och England osv praktiskt taget HELA året. De ser ju inte bollen för snön ibland, vad är det???

Trots att jag älskar fotboll så tycker jag ändå att det är en sommarsport, och man orkar inte följa med i allt som händer samtidigt som jag ska hålla mig uppdaterad om allt som händer i hockeyn, vilket ligger snäppet högre i intresselistan för mig. 

Jag ser is överallt faktiskt, i Canada, i USA, här i Sverige.... Och försnack är intressant eftersom man får se intervjuer med spelarna och höra Bengan snacka om lite upplägg inför VM, vilka femmor han har tagit ut osv. Och det gällde inte bara det svenska laget, man får höra läget i de andra lagen också, vilket är väldigt kul tycker jag. Till skillnad från vissa andra så är jag intresserad av alla lag i min favoritsport, inte bara ett. 

Men jag håller med dig, fotbollen har riktigt sugiga kommentatorer. De snackar och snackar och får inget vettigt sagt. Som du säger, inget som man redan visste. 

Var det nåt mer du undrade över, eller?:)

Kommentarer
Postat av: Kärve

Vilka problem ni har, kan ni inte bara skita i sporten? Vafan orka bry sig om fotboll eller hockey! Fan bry er om nåt viktigare. Du kan ju faktiskt ringa din familj eller dina vänner istället för att glo på hockey!

2008-05-03 @ 11:01:49
URL: http://karvegard.blogg.se
Postat av: Andreas

Första stycket struntar jag i.
Om du inte visste det så är Allsvenskan vår-höst och i princip resten lirar höst-vår. Spanien, Italien, England och de andra stora ligorna måste få in 38 matcher i ligan + Champions + inhemska ligorna på hösten och våren. Jag kan faktiskt inte hjälpa att det även vartannat år är EM/VM som gör att det blir typ 1,5 månad med nonstop-fotboll utöver de matcherna jag skrev. Däremot där det spelas så många matcher så finns det ju ingen snö, det är ju bara i Gävle typ som det är snö på planerna.

"Till skillnad från vissa andra så är jag intresserad av alla lag i min favoritsport, inte bara ett."

Jag antar att du inte menar mig. Visst jag hejjar på Djurgår'n, Milan och typ Chelsea. Men jag kan ju i princip alla lags stjärnor och storlagens alla spelare, hur de spelar och typ allt. Jag tror ju inte att du kan speciellt mycket om Italiens lag i hockey eller t.ex Florida Panthers i NHL. Så det vet jag inte vad du får ifrån. Om du har något du vill veta om fotboll så kan du fråga mig, eller prova mig t.o.m. så kan vi se om det är så att jag bara kan lite om DIF och inget annat lag. Kör hårt!

Kan ju tillägga att du svarade rätt fort ändå. Det tog ungefär lika lång tid att svara på min kommentar som det tar för dig att svara på msn :D

2008-05-03 @ 12:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0