Dagens match - en schweizerost full med hål

Sverige - Schweiz blev inte så jävla bra. Det tog sig i andra perioden, efter den stod det 2-1, men sen efter halva tredje så blev det bara dumt, på nåt sätt. Jag kan tycka att det är väldigt oprofessionellt att inte kunna tygla sin frustration utan låta den gå ut över hela laget, som tyvärr Nicklas Wallin gjorde när han drog på sig matchstraff, och dessutom gjorde Alexander Edler samma korkade tackling mot huvudet och fick samma straff några minuter senare. Man ska ha känslor i hockey, men nu var Tre kronors chans till vändning plötsligt väldigt långt borta och det känns som att det är ett dyrt pris att betala. Det blev 4-2 tillslut, vi reducerade till 3-2 när det var knappt en minut kvar och tog så småningom ut Liv men det blev inget med det.

Det mesta behöver verkligen förbättras.
Det går inte att hålla på och drälla i egen zon.
Man måste använda de offensiva backarna i anfallsspelet och skapa bättre tryck i offensiv zon.
Och åka skridskor!
Flera gånger när Nicklas fick tag i pucken stod alla andra bara och tittade, "undrar vad han ska göra nu", försökte inte hjälpa honom eller så. Nog för att han är jävligt bra men han kan inte göra allting själv.
Överhuvudtaget så måste samspelet i laget funka bättre.

Vi får väl se imorgon mot Danmark hur det blir. Då har vi ändå fått förstärkning med Murray och Lundqvist.

(Ni som kan hockey, vet inte om ni har tänkt på det men i det här sällskapet märks det extra tydligt att Nicklas har blivit en mer fysisk och tuff spelare efter en säsong i NHL. Jag gillar hans teknik bäst men det är ändå kul att se. Lite måste man trycka till.)

Sen visste ni redan att Viasats kommentatorer är bedrövliga, men idag var det ju hemskt. Unger och Johansson? Mina ekon, snarare. Säger ju verkligen ingenting som jag inte redan hunnit tänka/säga. Mycket tråkigt.

Och jag är oerhört trött på reklam mitt i matchen, det är mycket lägre än Glocalnet, så det så! Måttet var rågat när de bröt mitt i en avblåsning, så man inte fick se vad som orsakade tre utvisningar. Låt en riktig kanal som SVT sända VM så blir vi alla glada.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0