Att sluta - ett i-landsproblem

I lördags tog jag mitt sista glas mineralvatten för en tid framöver. Har inte bestämt hur lång. Men jag ska vara utan det nu ett tag och se om det blir någon skillnad. Bubblorna är nämligen inte bra för matsmältningen, och det orsakar gasbildningar och uppsvälld mage.

Och det vill man ju inte ha.

Mineralvatten för mig är dock som cigaretter för en rökare, så ni kan förstå att det inte är lätt. Men jag har snart klarat tre dagar. Inte så farlig abstinens än, faktiskt. Det kommer kanske.

Jag ska köra Anna Skipper-metoden, att ta bort det helt i några veckor och sen börja med det igen litegrann.
För jag måste ha mina bubblor. Livet blir väldigt svårt att leva annars.

Vore snällt om ni hjälpte mig igenom denna svåra tid. 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Sure jag hjälper dig, mineralvatten är inte ens gott :P

2008-05-13 @ 13:15:45
URL: http://vijo95.blog.se
Postat av: Fannie

jag håller med dig, mineralvatten är oxå för mig som för tex då ciggaretter för rökare. Jag känner sug av det hela tiden och jag kan bara inte klara mig utan det...ska ta med Mineralvatten till skolan och reta dig :P hah nee jag skoja.
Syns sedan
Puss och Kram
Fannie

2008-05-14 @ 08:26:18
URL: http://doskalletjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0