Två små parenteser

Jag har ju förkastat bloggar om mode och dagens tånagelfärg och pussbilder och sån skit tidigare. Och jag står fast vid det. Men nånstans måste man ju ändå acceptera att folk är intresserade av det och vill gärna delge världen sitt yttre. Det är föredömligt att skita i vad såna som jag tycker och skriva om det man känner för. Att inte rätta in sig i rädda-världen-ledet jämt och ständigt. "Jag kanske ogillar din åsikt, men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den." En av de smartare replikerna Voltaire kläckte ur sig.

En replik som skulle vara nyttig för mig att höra oftare är "Jag tror såhär Johanna att sköter du ditt så sköter jag mitt." Varsågoda, folk. Jag tar det inte personligt.


Jag saknar Agnes och Jenny speciellt mycket när jag är på Friskis. En period gick jag och Agnes jämt på Lindas pass kl 17 på torsdagar. Det var tider det.


Nu skulle jag gärna vilja ha nån att prata med i omklädningsrummet och när man väntar på att få komma in i salen. Man hinner tänka alldeles för mycket under de ca 6 min man står där, utan musik eller nånting att läsa. Jag får sätta upp en kontaktannons.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0