Dissing PictureDiary

Jag vill ju gärna att folk ska kommentera min blogg när de har läst. Kul att få andras åsikter om det jag har tyckt till om, liksom. Men bland mina kompisar får jag motpåståendet: "Om du kommenterar min bilddagbok".

Låt oss först klargöra vad bilddagboken egentligen är till för. Man ska kunna lägga ut sina nytagna bilder, och på detta sätt berätta om sin vardag, på ett annat sätt än att skriva om det. Jag är ju inte medlem själv, så rätta mig om jag har fel. Jag har bara fått klart för mig att jag inte blir bra på bild, eftersom att jag aldrig är beredd på blixten även fast jag VET att de där jävla kamerorna alltid åker fram när man är med sina vänner och sen hamnar man på bilddagboken och Facebook redan samma kväll. Ni vet väl att hela internet får tillgång till dessa bilder? Är inte säker på om jag är så förtjust i den tanken.

Vad jag skulle komma till var: Vad finns det egentligen att skriva i kommentarrutan på bilddagboken? För det man ser är: pussbilder, folk på fyllan, husdjur, pussbilder, vänner, pussbilder... "Jaha, ni ser ju ut att ha kul". Eller vadå? Vad har folk för budskap med dessa otaliga bilder? Visst, jag kollar mina kompisars bilddagböcker ibland för det är lite kul att se vad de har för sig därhemma. Men då ska det ju helst vara riktiga aktiviteter för att jag ska bli intresserad. Det är inte kul med tusen bilder på TV:n, eller vad som helst. No offence.

Då tycker jag det är bra mycket roligare att läsa om någons tankar, vad den personen har funderat på just idag. Inte vad man har för outfit idag eller åt till frukost. Det.Är.Inte.Väsentligt.

Men jag antar att man inte kan göra något utom att acceptera det faktum att folk gillar att ägna sig åt meningslösheter ibland. Det gör ju faktiskt jag med, om jag ska vara helt ärlig. Det är väl bara så att åsikterna som går isär om vad som är meningslöst.

Jag vet att ni blev arga på mig nu. Men snälla, ge mig bara exempel på hur jag kan kommentera era bilder så ska jag göra det.

Kommentarer
Postat av: Kärve

Ibland skriver vi ju saker under bilderna, du kan komentera de. Och vi gör ju inte annat än pussas, super och glor på tv så vad ska vi lägga upp för bilder? Om du ser en dålig bild på dig kan du skriva :Snälla ta bort den bilden. Och ser du bilder från en trevlig kväll vi haft kan du skriva: Ja de var kul tack för den kvällen. Och ser du en bild på tv:n kan du säga: Gud de programmet är så dåligt, eller så bra. Haha! Men det är okej att du inte tkr om bilddagboken. Den finns kvar ändå ;)

2008-03-03 @ 21:44:41
Postat av: Kärve

Plus att bilderna går ej att sno. Alltså man kan inte spara bilderna som jag lägger upp. Så bilderna på dig finns bara på bilddagboken och i min dator.

2008-03-13 @ 12:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0