Det bästa är nån käftar emot

Oh my, hur jag älskar att få kritiserande kommentarer.

Det personen gör då är ju nämligen att öppna för motargument och ÄNNU mer tillfälle för mig att uttrycka vad jag tycker. Vilket är min favoritsysselsättning, som ni vet. Undrar om det ändå inte är Tarkans ifrågasättande som jag älskar mest med henne.
Om ni inte har läst hennes kommentar till "Jag är kanske för djup för er" så gör det nu innan ni läser det följande.

SJÄLVKLART får folk skriva om precis vad de vill, jag har aldrig försökt förbjuda någon att göra det. Vi har yttrandefrihet i det här landet, och jag säger som Voltaire: "Jag kanske inte delar din åsikt, men jag kämpar med näbbar och klor för din rätt att uttrycka den".

Jag älskar ju bara att klaga, precis på samma sätt som ni klagar på mig för att jag skriver om sport. Det anser jag helt berättigat. Min blogg är för mig min fristad där jag skriver vad jag vill (inom lagens ramar). Dessutom vill jag väcka debatt! Det är ju svinroligt att diskutera. Jag satt verkligen och hoppades att fler skulle ta åt sig och bli skitarga på mig.

Sen anser jag definitivt inte att jag är självgod och ser ner på andra genom mitt val av rubrik. Men jag är faktiskt bedrövad över att du fick ta till jantelagen där, Tarkan. Om du visste hur trött jag är på den. Hela tiden "du ska inte tro att du är nånting". Jag VET att jag är nånting. Och jag tänker då inte dölja det.

Hursomhelst, det jag menade med rubriken var att folk kanske inte vill läsa om djupa saker hela tiden, folk kanske vill ha kul och vara ytliga och okomplicerade då och då, vilket är helt förståeligt. Man orkar inte vara seriös hela tiden. Det orkar ju inte jag heller (*host*Markus fest). Och det är därför man kanske inte orkar hänga med i mina inlägg, hur gärna jag än vill! Jag vill ju att det ska finnas nånting mer i livet att skriva om än kläder och fest, och jag vill att folk ska vilja läsa om det.
Men, som vi redan har konstaterat, that is not for me to decide.

Kommentarer
Postat av: tarkovich

Det jag menade var att du tycker folk(vi ickesportintresserade packmedlemmar från kungsör typ) klagar på när du skriver så mycket om sport.

Men du gör ju exakt samma sak när du klagar på när människor skriver om att de åt en leverpastejmacka i morse. Du säger att vi kan skita i och läsa din blogg om det inte passar, och då borde det ju vara likadant för dig?



Och när jag skrev att jag tyckte att din rubrik var självgod var inte för att trycka ner dig på något sätt, men det var just det jag tyckte du gjorde med dina läsare.

Jag tolkade det som att dom som inte håller med om att sport och winnerbäck är "djupa" saker, är blåsta och ytliga människor.



Ge gärna svar på tal. Godnatt.

2008-06-17 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0