Jag är kanske för djup för er

Jag får inte många kommentarer på mina inlägg. Det bekommer mig i och för sig inte mycket alls, jag skriver för min egen skull och vill folk läsa så är det bara en bonus, liksom. Men jag kan inte låta bli att fundera över varför.

Många kommentarer får däremot Kärve. Hon är en exemplarisk bloggare. Hon uppdaterar ofta och har tydligen många trogna läsare.

Vad säger det om henne? Att hon hinner skriva många intressanta inlägg och därmed inte har nåt liv utanför datorns värld? Nej, det är jag ganska säker på att hon har, faktiskt. Att hon är en duktig fotograf och designer och folk gillar att kommentera sånt? Absolut. Att hon skriver om intressanta saker? Ja, hon skriver ju om sitt dagliga liv. Vilket för mig, som är ett av Kärves fans och inte träffar henne så mycket, är kul att läsa om. 

Men det är ju inget som är så lätt att kommentera. Det är ungefär som bilddagboken, vad kan man egentligen ha att säga om en bild på någons lunch eller tår eller vad som helst? Det öppnar ju inte för debatt, direkt. Ändå skriver många ner sina reaktioner på hennes inlägg.

Det är ju likadant med alla andra populära bloggare i Sverige. Dom skriver och skriver men får inte mycket sagt. Dom skriver om INGET SPECIELLT. Det är det som fascinerar mig. Att det här enkla som en vanlig vardag, kan vara så oerhört intressant för er. Vi har verkligen olika åsikt om vad som är viktigt, och vad man känner att man behöver skriva om.

Jag har liksom inget behov av att berätta vad jag gjorde idag. Det var ju en dag som alla andra, liksom. Det kanske inte hände nåt speciellt, varför då skriva om det? Jag går upp, jobbar, tränar, går hem, äter, sover. Jag har så svårt att se vem som vill läsa om det, samma sak, dag ut och dag in. Jag vill skriva av mig om speciella saker som hänt, tankar som dykt upp bland allt snurrande i hjärnan, om hur ett intryck som jag fått får mig att känna.

Är det kanske jag som grubblar och analyserar och krånglar till för mycket istället för att leva här och nu som alla andra tycks göra? Ni kan skriva om vad ni har gjort. Vad ni hade på er. Vad ni har ätit. Men ni skriver inte ofta om hur det var. Ni reflekterar inte ytterligare över något som hänt. Ni skriver inte hur ni faktiskt MÅR just nu. 
Och då har jag väldigt svårt att skriva en kommentar.

Jag måste nog hitta några djupa-och-sportintresserade-som-vill-engagera-sig-människor.
Så jag också kan få några kommentarer.

Kommentarer
Postat av: Kärve

Anledningen till att du inte får kommentarer av mig är för att du skriver om sport. Jag får tillräckligt med sport hemma och på jobbet. Dom bara spyr sporten över mig och jag försöker fly men det går inte. Och Johannah jag har tyvärr inget liv utanför datorn, jag sitter vid datorn, jobbar eller går ut med hunden kanske sitter och kollar på tv ibland, så roligt har jag.

2008-06-16 @ 11:41:52
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har ju förstått det, att mina vänner inte är lika sportintresserade som jag. Så jag förstår att du blir trött på det. Men jag skriver inte BARA om sport.

2008-06-16 @ 12:10:45
URL: http://tramptass.blogg.se/
Postat av: Kärve

Jag läser ju allt du skriver som inte handlar om sport. Hehe. Men jag tog inte illa upp av det du sa. Men att sitta vid datorn hela dagen är inte bra, man blir trött och hängig av det..

2008-06-16 @ 13:01:22
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jag gillar inte sport.. eller Ingegerd... jag vill inte läsa om sport :P Jag läser allt du skriver, förutom sporten, för den vill jag inte läsa.. eller kommentera :P

2008-06-16 @ 15:09:51
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: tj

men licksom, folk får väl skriva om vad de vill?

du klagar på folk som skriver om vad de har på sig och gör om dagarna. det är väl lika intressant för dig som det är för icke sportintresserade att läsa det du skriver om sport, don´t you think? du skriver om sport, andra skriver om sina kläder. det är ju ett fritt land, låt folk skriva och läsa om vad de vill.



så det här med att "jag är nog för djup för er", där låter du lite väl självgod. det är att se ner på andra bara för att de inte delar samma intressen/och eller inte skriver sin allra allra djupaste känslor om sitt intresse som tex sport.

2008-06-17 @ 17:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0