Det är nåt fel om man aldrig gör fel

Jag brukar tycka att det jag gör är min ensak.
Att jag är en stor flicka som kan ta ansvar för konsekvenserna av mitt handlande själv.
Det tycker jag fortfarande.

Men jag har anledningar att tro att vissa av mina handlingar sen en tid tillbaka har fått de jag bryr mig om att tvivla på mig.
Och det gör mig bekymrad, för ni vet att jag bryr mig om vad ni tycker.
Tro mig, ingen är mer besviken än jag.
Det är inte lätt att inse att man inte vill det man trodde.

Jag är ledsen om jag ibland gör bort mig och gör misstag.
Okej, det händer ganska ofta. Och jag skäms.
Men jag ber bara om att inte bli dömd förrän ni har hela sanningen. Och det har ingen, knappt jag själv.

Jag vill iallafall tro att man kan lära sig, och att man kan ställa saker och ting till rätta. Det är det jag har försökt göra nu.
Jag förklarar gärna hur det kommer bli framöver, för jag bryr mig om vad ni tror om mig. Jag vill att ni ska tro rätt.

Även fast ni redan vet att man trots allt bara är människa.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Ni tyckte att jag var dum mot Jimmy, men vi hade iaf gjort slut, bättre det än att gå bakom ryggen. Jag förstår precis hur du känner.. jag kände likadant.. men jag handlade aldrig. Sen tror jag att vi gillar att skvallra väääldigt mycket när det händer nått! ;)

2008-06-10 @ 08:18:39
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Kärve

Du får göra som du vill Johanna jag älskar dig ändå, jag hoppas bara du vet vad du ju gör och kan klara av konsikvenserna som blir. Det är ju bara för din skull vi bryr oss, ibland handlar man först och tänker sen jag vill bara att du ska tänka först och handla sen det brukar sluta lyckligare då. Men kom ihåg att jag alltid finns här för dig om du behöver mig!

2008-06-10 @ 14:19:54
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0