Helt rätt

Det är 1-0 Italien efter halvtid. Hoppas de vinner. Frankrike är inte vad de har varit.

Men nu var det inte det som det skulle handla om, utan mitt behov av att klaga. Det är absolut så att jag gör samma sak mot dem som klagar på mig och mitt sportintresse, jag klagar tillbaka. Och det är absolut så att jag kan välja att inte läsa vissa bloggar om det inte passar mig. Det är faktiskt precis det jag gör, jag orkade läsa ungefär ett halvt inlägg från Kenza och ratade henne. Ratade en tjej som heter Klara. För varför ska man lägga sin dyrbara tid på att läsa om något så oerhört ointressant?

Jag ser dock en skillnad i att läsa okända människors bloggar och kända människors bloggar. Kärve är en kändis, så hon kan skriva om mjölbaggars sociala samspel med papperspåsar om hon vill, jag skulle läsa det ändå, för hon är min vän. Jag vill veta vad som händer i hennes liv. Och i Vikkis liv. Och i Emmas liv. Och i Carros liv. Och i ditt liv, Tarkan, så skaffa blogg!

Men faktum kvarstår att jag tycker det är roligt om folk ibland skriver om sina åsikter och ställningstaganden i frågor som berör fler än de själva. Om man någon gång reflekterar över vilka val man gör och vad livet går ut på. Det har inget med att göra att man är blåst och ytlig om man inte gör det.

Och nu kom jag inte på något klämmigt slut så jag lämnar detta därhän.

Kommentarer
Postat av: tarken

Då är vi överens om det.



Jag ser också skillnad i kända och okända människors bloggar. Jag läser ingen kändisblogg ens, jag kollade kenzas EN gång för att se vad det var du blev så iriterad på. Och tja, hennes blogg var inte direkt intressant att läsa. Jag tycker det är mycket intressantare att läsa om våra vänner.



Jag tycker också att det är intressant när folk skriver sina åsikter och funderingar, verkligen! Men om de vääljer att inte göra det, så är det ändå upp till dem. Ens blogg är ju ändå ganska "öppen" för välden, och man kanske inte vill delge allt man känner/tycker så pass öppet. Därför kan man ju välja att inte skriva om sådana saker, utan mer vardagliga och inte lika privata ämnen.



Natt.

2008-06-17 @ 22:08:40
Postat av: Anonym

Nu har jag också en blogg, så du kan läsa om mitt (o)intressanta liv ;) Haha!

2008-06-18 @ 00:33:41
URL: http://caroliina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0