Sverige - Spanien

Jag var på Liseberg och såg matchen tillsammans med 3000 andra, det var riktigt roligt och bra tryck. Till och med jag som är sån anti-nationalist fick gåshud när alla stod upp och sjöng nationalsången. Och det kollektiva glädjetjutet när Zlatan återigen visade hur viktig han är och gjorde mål måste överröstat STCC:n på bananpiren, precis som NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ i 92:a minuten.

För riktigt surt var det, även om Spanien nog hade samlat ihop till det där. Sverige hade inte mycket till anfall i andra halvlek, mycket på grund av en slutkörd Henke Larsson( som verkligen har ett otacksamt jobb, mycket tomt springande efter dåligt lagda bollar, och det går inte att bortse från att han är ganska gammal) och en förvirrad Markus Rosenberg som inte riktigt verkade få ordning på sitt spel. Jag tror också att mycket beror på att Zlatan blev utbytt, det märks sån skillnad när han är inne på planen. Alla lyfter sig ett snäpp, även fast han har fått lite av Nicklas Bäckström-statusen i och med att alla verkar stå och titta när han har bollen istället för att göra sig passningsbara. Det är snarare "skönt att Zlatan har bollen, undrar vad han ska göra nu, han fixar det här åt oss" än "vad kan jag göra för att hjälpa honom?".

Tyckte också att flera i Sverige gjorde ett riktigt bra jobb igår, och ÄNTLIGEN fick Kim Källström spela. Det är riktigt slöseri att ha honom på bänken hela, hela tiden. Säger inte att Anders Svensson inte förtjänar sin plats men man skulle kunna skifta lite mer mellan dem.

Och är det bara jag som tycker att om nån ska hoppa in istället för en halvskadad Zlatan eller en trött Henke så är det defintivt en pigg, hungrig Markus Allbäck? Hoppas verkligen på det på onsdag, då vi borde räcka hela vägen till kvartsfinal. Ryssland ska äntligen krossas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0