Hej Hej Sommar - Bye Bye Sandra

På fritids nu på sommaren så tittar vi oftast på sommarlovsmorgon: Hej hej sommar. Ibland är det snarare jag som tittar och barnen som håller mig sällskap än tvärtom. Men det är faktiskt jätteroligt! Speciellt en riktigt typisk high-school-surfare-i-Australien-serie; Blue Water High.  


Men Sandra Dahlberg, som är programledare, är ju ett riktigt lågvattenmärke. Människan är en parodi på sig själv. Jag trodde aldrig att en norrlänning kunde tjata hål i huvudet på mig men det gör hon. Hon pratar så högt och gällt så det skär i öronen. Hon är tråkig och jobbig och elak mot sin sidekick Svante och använder alldeles för svåra ord, mina barn förstår inte alltid vad hon dillar om. Vad är det egentligen??? Helt fel för ett sommarlovsprogram. Nej, jag vill bara klösa av mig skinnet när hon sätter igång, bara för att ha något annat att fokusera på.


Tur då att det finns ett ögongodis som Nic Schröder med. Man får se alldeles för lite av honom, det skulle vara mycket bättre om han höll i alla trådar.  


Jag föreslår att ni ställer klockan och kollar imorgon mellan 9.15 - 10.15, så kan ni väl meddela mig vad ni tyckte sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0