Dagens skryt

Jag sa ju det, att han skulle ta hem skiten bara för att jag inte är där.

Min lillebror är numera bästa 11-12åringen i Sverige på linjelopp i landsvägscykling. Jag är naturligtvis en oerhört stolt storasyster. Linus är lite av ett idrotts-underbarn faktiskt, han blir duktig på allt han prövar på. Ishockeyn är ju hans signatursport som han har hållit på med länge, men han började med cyklingen för nästan precis ett år sen och vann nu alltså SM igår. Han är otrolig.

Jag är väldigt stolt över alla mina syskon faktiskt, som är så duktiga på sina sporter. Jag själv är bra på andra saker, och väldigt nöjd med att stå på kanten och heja på. Vi är ju sportnördar i familjen Ageborg, förmodligen mycket tack vare mina föräldrar som alltid tyckt att idrotten ska ta stor plats i livet och stöttat oss så mycket.

Jag ska göra precis likadant med min egen unge, om jag får nån. Anakin Ageborg i NHL om... 25 år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0