Arsjavin är min nya ryska favorit

Jodå, jag hann kolla på fotboll i helgen också.
Och inte på vad fotboll som helst, utan på två av de mest osannolika matcher jag har sett i mitt liv.

Jag trodde det bara var i hockey det kunde vända på några sekunder, men icke.
Jag trodde att en fotbollsmatch med fem-tio minuter kvar var död utan undantag, men icke.
Jag trodde att Holland svävade på moln ovanför alla andra, men icke.

Ryssland gjorde precis det jag hoppades de skulle göra och tog ner dem på jorden. Jag fattar inte hur det gick till, och samtidigt är det helt självklart. De var det bättre laget, de var lika självklara som mot Sverige. De fick Holland att överge sitt eget spel och bara lifta sig igenom matchen. Helt otroligt. Ryssland är 2008 års Grekland, kan ge mig fan på att de går och vinner alltihop nu. Spanien väntar, och det är ingen omöjlighet, även fast de slog ryssarna med 4-1 i gruppspelet. Inte efter det vi har sett nu.

Och Turkiet-Kroatien då. Det finns ju inte att man gör mål på absolut sista anfallet, ca en halv sekund innan avblåsning. Det finns ju inte att man sen vänder på hela fiskenätet och håvar in fångsten på straffar. Bra jobbat, säger jag bara.

Jag älskar när fotboll är oförutsägbart och när favoriterna slås ut. Det ska bli riktigt intressant att se vad som händer nu. Let's go Russia! давай!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0