Red Johanna

Det är tur att det inte är någon på mitt jobb som bryr sig, för jag luktar inte gott. Gick till jobbet idag, i värmen. Puh.

Och igår när jag och pappa spelade golf pratade vi med Per Bäckman efter första nio! Han och hans fru gick i bollen framför. För er som inte kan hockey så är han förra årets tränare i Frölunda. Han var mycket trevligare än på matcherna.


Åh nej, nu skröt jag väl igen? Snälla Johanna. Du gör ju inget annat.

I den här hålan är det nämligen förbjudet att uttrycka någonting som kan uppfattas som skryt.
Något man är stolt över, något man tycker man är bra på, något roligt som man har gjort. You name it.
Då blir det snack bakom ryggen direkt.

I den här hålan är jante-lagen som allra mest aktiv. Du får aldrig tro att du är någonting, för det är du verkligen inte. Du är inget märkvärdigt, du är inget speciellt. Alla vet precis vem du är, och du ska inte tro att du är bättre än någon annan.

Jag hatar det. Är så jävla less. Även fast jag försöker att inte bry mig så är det inte roligt att ses som en uppblåst idiot, speciellt eftersom jag aldrig kan ge bra svar på tal direkt.

Hit med kräkpåsen och sätt mig på tåget tillbaka till stan där jag får min anonymitet igen.
Jag är en jävligt cool person och jag tänker inte låta er få mig att tro nåt annat.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Är du sur för att jag sa det jonas berättat för mig? :P Alla skryter heeela tiden!

2008-07-25 @ 21:32:06
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Nej, varför ska du framstå som en idot för något du inte gjort själv? Min mamma skryter alltid om hur bra jag är eller bla bla.. och då när jag är med.. visste bara inte att du tyckte det var pinsamt eller nått att din far och syster är "stolta" över din tatuering.

2008-07-25 @ 23:40:45
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Andreas

Per Bäckman ser faktiskt ut som någon som inte är så trevlig. Många tränare framstår ju som as på matcher, men han ser inte direkt snäll ut.

2008-07-26 @ 07:41:31
Postat av: Kärve

Vad pratar du om Johannah? Inte är det Kungsör iaf. Inte den uppfattningen jag har, här skryter allt och alla om allt och alla snackar skit och skvallrar om allt och alla.

2008-07-26 @ 09:23:18
URL: http://karvegard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vicky: Nej, det är inte pinsamt. Men jag tycker själv inte att det är märkvärdigt med tatueringar och jag har väldigt svårt att tro att det gick till sådär som Jonas sa. Jag har frågat hemma och enligt dem så stämde det inte. Men whatever. Jag tyckte bara att det var ytterligare ett bra exempel på hur man inte tillåts skryta i den här byn.



Kärve: Se ovan. Ja, just det. Alla snackar skit, om dom som skryter! Det är ju det jag menar. Sen står jag fast vid att Gynning är en uppblåst bimbo. Ja, vi hade ju diskussionen igår. Tror inte du heller kan veta exakt hur det har varit, även fast hon har snyftat ut i en bok.



Andreas: Han såg snäll ut på golfbanan:) Han åt korv.

2008-07-26 @ 11:10:35
URL: http://tramptass.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jonas sa det inte som något elakt! Men eftersom eran familj tycker att skryt är pinsamt så förstår jag väl att dem blåneka när du fråga?

2008-07-28 @ 09:20:55
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Johanna

Om det är någon som inte tycker att skryt är pinsamt så är det väl ändå familjen Ageborg. Det tror jag nog alla i Kungsör kan skriva under på. Det är inte det som är poängen, Vicky. Poängen är att jag undrar varför man måste säga och överdriva överhuvudtaget.

2008-07-28 @ 14:12:05
URL: http://tramptass.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Men jag fattar inte vad du är ute efter? Jag sa att jonas berättat för mig att dem skröt om din tatuering. vad var det som var så farligt med det? Hade det varit ombytta roller hade jag inte brytt mig, bara tyckt det varit roligt!

2008-07-28 @ 16:07:25
URL: http://vijo95.blogg.se/
Postat av: Johanna

I'm sure.

2008-07-29 @ 10:24:52
URL: http://tramptass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0