All night long in Gävle

Jag har haft en riktigt rolig helg som jag vill berätta om.

Körde nämligen upp till Gävle i torsdags, och blev mottagen av Malin, en av alla jag träffade på språkresan i Brighton där vi för övrigt hade the best time. Men det är en annan historia.

Vi chillade lite på kvällen, tog en promenad genom stan och så. Men sen i fredags var vi ute och badade vid något som heter Engeltofta, jättefint verkligen. Min andra Gävlekompis Bettan anslöt framåt kvällningen och förfesten, och sedan hamnade vi på O'learys där det var hårdrockskväll och 30+ så vi var lite malplacerade och därmed blev det väldigt intressant. Och roligt, på ett annorlunda sätt.

Lördag i Nicklas hemvist Valbo, de har ett riktigt schysst köpcentrum. Och så ville jag såklart ta en titt på deras ishall, och sedan Läkerol Arena i Gävle. Finfint.

Grillfest hos en kompis till B & M följde, och sen ut igen. Mer av ett dansställe den här gången och roligt på det vanliga krogsättet. Efterfesten var dock sådär. Lite avslagen som det gärna blir framåt 3-4 am.

Jag har hört ganska ofördelaktiga saker om Gävle, men det är definitivt oförtjänt. Staden har kommit lite i kläm mellan det som kallas Svealand och Norrland, men är inte sämre för det utan har sin egen stil, liksom. Eget språk. Och trevliga människor. Kommer definitivt återvända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0