Sammanfattning

Skidskytte-VM tog tyvärr slut idag. Jag, och många med mig, är nog lite besvikna för att det inte blev någon svensk medalj. Jag hade faktiskt hoppas på Björn, på mixlaget, på Helena eller herrstafetten, och visst är det synd att de inte räckte hela vägen fram den här gången. Men jag vill ändå använda ett av min pappas favorituttyck, som även är ett av mina motton, och säga: De gjorde sitt bästa, och då är det gott nog. För mer kan vi faktiskt inte kräva. Grattis, svenska skidskyttelandslaget, till ett väl genomfört VM och väl kämpat! Medaljer och sånt är ju faktiskt inte allt här i världen.

Melodifestivalen del 2 igår, största skandalen att Lindh inte gick vidare. Du behöver aldrig mer vara rädd var klart bästa låten sen The worrying kind, så det var väldigt synd att han inte fick folkets röster. För alternativ för Melodifestivalen kanske? Svenska folket har ju tydligt visat vad man vill ha. Dans, smör och Sanna Nielsen går före meningsfull, riktig musik.

Och största HAHA:et åt Carola som såg ut som en fågelholk när hon insåg att hon inte kom till Globen direkt. Äntligen lite rim och reson i dessa galenskaper. Låten var ju inget annat än en sedvanlig Carolansk wailingsoppa utan vare sig början, mitt eller slut, och hon ska vara glad att hon skrek sig till andra chansen. "Folket kanske har tröttnat på mig". No shit, Sherlock. Du får väl hoppas att din gud är med dig i Kiruna istället.
Andreas, lyd ett gott råd och kör din egen grej hädanefter. Vi gillar ju dig, och du behöver ingen läppdarrande Kristi Brud.

Det var väldigt trevligt att ha besök här i helgen, märker hur jag saknar människan... Men krogen var ingen höjdare igår, nästa gång blir det Gretas, ett säkert kort=)

Kosovo är självständigt, vilket såklart är bra, men mycket finns fortfarande att göra. Jag tror bara inte att man behöver ha ett vapen i handen för att åka dit och hjälpa.

Idag säger vi också stort grattis till vår kära Annika som vann den första tävlingen säsongen 2008. Utmärkt start på året, hon visar att hon är tillbaka och att hon är stark igen. Var försiktig med ordet legend, hon är inte färdig än.

Även grattis till Nicklas som efter Atlanta-matchen gick upp i delad ledning i rookiepoängligan:D

Det är änna synd att jag måste sova nu, när de precis kommit fram till Skull Island.

Kommentarer
Postat av: Theresia

Jag saknar dig också vet du :)

2008-02-18 @ 20:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0