Jobbigt när man inte kan låta bli

Alla vet väl att det är extremt tufft att veta att man inte borde göra något, samtidigt som man gör det iallafall. Okej, kanske inte just under själva utförandet, då känns det nog mest förbjudet spännande, men efteråt, med alla skuldkänslor, och förakten över att inte ha haft tillräcklig självdisciplin. 

Oj, vad allvarligt det lät nu. Men sådant äro livet vi lever. 

Det kanske dock inte är sådär jättefarligt att jag är fast vid bröderna Schulmans bloggar fast jag inte vill. Det är mer som att läsa Liza Marklund när man vet att man egentligen borde läsa Kafka. Men men, lite roligt ska man väl få ha ibland.

Jag önskar faktiskt att jag får en sådan läsare, en som tänker "hon är ett rikspucko, den där jävla Johanna, men jag kan inte sluta läsa hennes blogg för den är så... intressant och medryckande."

Det måste ju vara den finaste komplimang man kan få som skribent.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0